رایزنی استارمر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره آخرین تحولات غزه

لندن-ایرنا- «کی‌یر استارمر» نخست وزیر انگلیس و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و درباره آخرین وضعیت جنگ در غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیر انگلیس امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این ملاقات، رئیس تشکیلات خودگردان، طرف انگلیسی را در جریان آخرین آمار شهدای فلسطینی قرار داد و افزود که بیش از ۷۰ درصد زیرساخت‌ها در باریکه غزه نابود شده است. نخست وزیر انگلیس نیز تاکید کرد که آمار بالای تلفات در غزه، قابل‌قبول نیست.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر لزوم برقراری فوری آتش‌بس، آزادی اسرا و افزایش کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه تاکید کردند. آن‌ها همچنین افزایش خشونت‌ها و گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را محکوم کردند.

نزدیک به یک سال از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد و این رژیم ضمن کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در اثر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و افزون بر ۹۶ هزار نفر مجروح شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون چندین قطعنامه در حمایت از برقراری آتش‌بس در غزه و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ تصویب کرده است اما رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده و متحدانش در غرب، به جنایات خود ادامه می‌دهد.

از سویی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی از دست داده و حفظ جایگاه سیاسی خود را در تداوم جنگ می‌بیند، دست به عملیات تروریستی تازه‌ای در منطقه زده است. رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بود.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیروهای حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین و با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

نمایندگان کشورهای شرکت کننده در جریان هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی روزهای اخیر و نیز در نشست دیروز شورای امنیت بر لزوم تنش‌زدایی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و همچنین برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha