یک‌هزار پرونده کیفری از ۶ هزار و ۲۰۰ برنامه بازرسی در کشور تشکیل شد

سمنان - ایرنا - معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ برنامه بازرسی سال ۱۴۰۲ از سوی این سازمان انجام شد که در نتیجه آن حدود ۱۱ هزار گزارش به مسوولان عالی‌رتبه منتقل و یک‌هزار پرونده کیفری تشکیل شد. 

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله خدائیان روز پنجشنبه در سفر به شهرستان دامغان در قالب برنامه‌های سفر یکروز رییس و مسوولان عالی قوه قضائیه به استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: نتیجه بازرسی سال گذشته حدود ۱۱ هزار گزارش بود که از این تعداد حدود هفت هزار گزارش جنبه پیشگیرانه، هشدار و پیشگیری از سوءجریان جرایم و تخلفات بود، بیش از یک‌هزار پرونده کیفری و مابقی پرونده تخلفاتی تشکیل شد که به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در نهاد ریاست جمهوری یا بازرسی استان‌ها جهت پیگیری ارجاع شد.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی یک سازمان فرادستگاهی است و بر پرونده‌های مختلف همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه نظارت دارد که نتیجه آن در بخش‌های مختلف نظارتی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مورد بازبینی قرارمی‌گیرد تا به حصول نتیجه می‌رسد.

خدائیان به سفر رییس قوه قضاییه به استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به سمنان، معاونان در سطح شهرستان ها حضور دارند و در سفر به دامغان نیز که به سازمان بازرسی کل کشور سپرده شد، مجموعه و مشکلات مجموعه دستگاه‌ قضایی، دادگستری، دادسرا، اداره ثبت اسناد و پزشکی قانونی طی بازدیدها بررسی شد تا مسائل و مشکلات پیگیری شود.

وی افزود: همچنین در بازدید از زندان دامغان با برخی افراد ملاقات داشتیم و نامه هایی دریافت شد که در اسرع وقت پیگیری می‌شود، همچنین بازدید از توقفگاه خودروهای توقیفی دامغان در دستور کار بود که مسائل و مشکلات آن نیز بررسی و برای رفع آن اقدام می شود.

دفتر حمایت از تولید و سرمایه در سازمان بازرسی

خدائیان تصریح کرد: در سازمان بازرسی کل کشور دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذار ایجاد شد که هدف آن رفع و پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی است و هر واحد تولیدی می‌تواند طی تماس با تلفن ۱۳۶ یا درج گزارش در سامانه ir.۱۳۶ مشکلات خود را مطرح کند تا به صورت ویژه جلسه برگزار و با کمک دستگاه های اجرایی مشکلات را بررسی و رفع شود.

وی اضافه کرد: در این سفر نیز مشکلات واحدهای صنعتی دامغان بررسی شد و پیگیری لازم انجام می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی، رعایت حال صنعتگران را داشته باشند.

معاون قوه قضائیه و رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تمام مشکلات مطرح شده در پی دیدارهای مردمی، دیدار با اصحاب رسانه و بیان‌شده توسط مسئولان حوزه قضایی شهرستان جمع بندی و در پایان سفر در جلسه ای با مسوولان مطرح می‌شود و تعدادی از آن در سمنان توسط سازمان بازرسی استان و موضوعات کلان در سازمان مرکزی پیگیری قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha