۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85608796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ میلیارد ریال برای ساخت موزه دفاع مقدس ملایر اختصاص یافت

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور احداث باغ موزه دفاع مقدس این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرای این موزه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز پنجشنبه در کنگره تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان ملایر در ورزشگاه سه هزار نفری الغدیر این شهر اظهار کرد: در منازل هر یک از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس گنجینه پرارزشی حضور دارند.

وی افزود: بنا داریم با احداث این موزه هر سند و یادگاری که نشان از آن دوران پرافتخار است را در این موزه جمع‌آوری و به عنوان یک سند افتخار تاریخی در موزه نگهداری کنیم.

فرماندار ویژه ملایر موزه دفاع مقدس را یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان دانست و ادامه داد: به مرور اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا آثار ارزشمند دفاع مقدس در این موزه جمع‌آوری شود.

اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از یادگاران ارزشمند دوران جنگ، جهاد و شهادت، ایثارگران، رزمندگان، خانواده معزز شهدا، جانبازان، آزادگان، سرداران، فرماندهان و پرچم‌داران عصر ظهور در این شهرستان، ادامه داد: در چهل و چهارمین سالگرد پیروزمندانه دفاع مقدس شاهد اجتماع باشکوه سربازان مخلص ولایت در ملایر هستیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: وقتی سخن از دفاع مقدس، جبهه و جنگ و شهادت و صحبت از سرادرانی چون شهید سلیمانی است، کلمات قاصر و عبارات عاجز و زبان الکن می‌شود.

۵۰ میلیارد ریال برای ساخت موزه دفاع مقدس ملایر اختصاص یافت

فرماندار ویژه ملایر گفت: شما معلمان ما هستید که این راه را برای ما گشودید و اولین بار در راه جهاد و شهادت قدم گذاشتید تا امروز به دست نسل‌های دوم و سوم انقلاب برسد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وقتی شیپور جنگ نواخته شد، فرق مرد و نامرد مشخص شد و این دفاع مقدس بود که منافقان و بزدلان را نشان داد و انقلاب ما را تثبیت کرد.

وی افزود: این دفاع مقدس بود که نسل بزرگ و برگزیده‌ای چون شما را تربیت کرد و انسان‌های والامقامی همچون ۱۱۰۰ شهید سرافراز این شهرستان را به دنیا معرفی کرد.

معاون استاندار همدان گفت: نام و یاد رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس هر چند ممکن است در مقاطعی مورد کم لطفی قرار گیرد، اما تا ابد بر تارک این شهر می‌درخشد و ما نسل جوان انقلاب به بزرگانی چون شما افتخار می‌کنیم.

به‌ گزارش ایرنا؛ نخستین کنگره تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان ملایر روز پنجشنبه با حضور سردار سرتیپ "علی شمشیری" جانشین مشاور رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، امام جمعه ملیار، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، سرداران و فرماندهان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی سه هزار نفری الغدیر ملایر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha