مواضع ملت ایران به خوبی از سوی رئیس جمهور در سازمان ملل مطرح شد

نوشهر- ایرنا- نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده محور سخنان رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مد نظر ملت ایران و رهبر معظم انقلاب بوده که توانسته از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

عبدالوحید فیاضی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : رییس جمهوری در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خوبی توانست موارد مهمی از مباحث جهانی و آنچه مواضع جمهوری اسلامی ایران بود، مطرح و از آنها دفاع کند.

وی اظهار داشت: رییس جمهور در این سفر سه روزه برنامه های متعددی داشتند که یکی از برنامه های مهمی که کانون توجه جهانیان هم به طور معمول قرار می گیرد سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل بود که به خوبی از جمهوری اسلامی نمایندگی کرد.

وی صلح و عدالت و نابرابری در دنیا و دوگانگی رفتارها در نظام سلطه و استکبار جهانی را جمله محورهای موکد سخنان رییس جمهور برشمرد و گفت: این موارد از جمله مواضع خوب رییس جمهور بود که بر آن تاکید ویژه داشت.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در این سخنرانی رییس جمهور به مبحث مهم محور مقاومت به خصوص مباحث لبنان و غزه تاکید ویژه داشته است.

فیاضی یادآور شد: رییس جمهور همچنین به مبارزه با تروریسیم در جهان با بیان مصداق سردار شهید سلیمانی اشاره داشتند که مواضع خوبی بوده است.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعدازظهر سه‌شنبه (۳ مهر) به صورت رسمی در نیویورک آغاز به‌کار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهر ماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهر در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر اواخر شهریور یا اوایل مهر هر سال انجام می‌شود و سران کشورهای مختلف در آن به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای بهبود اوضاع جهان می‌پردازند. روسای جمهور کشورمان نیز در ادوار مختلف راهبردها و مسائل مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران را بیان کرده‌اند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha