دفاع مقدس رویداد منحصر به‌ فردی در تاریخ کشور است

کاشان - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوران دفاع مقدس و حمایت غیرتمندانه ملت ایران از کشور یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ این مملکت و انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا،محمدباقر ذوالقدر چهارشنبه شب در همایش دفاع مقدس، جبهه مقاومت و گام دوم انقلاب اسلامی در شهرستان آران و بیدگل افزود: دشمن تلاش می‌کند حماسه عظیم دفاع مقدس را کمرنگ نماید بنابراین حفظ این رویداد بزرگ و تاریخی ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: کمتر از ۱۹ ماه بعد از اتفاق بی بدیل پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور، جنگ آغاز شد که عراق با همه توان نظامی‌ و حمایت همه قدرت های جهانی به ایران حمله کرد و طی ۲۰ روز ارتش این کشور بدون هیچ مانعی ۲۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین ما را اشغال کرد.

وی ادامه داد: عراق و همه زیرساخت ها را در این مناطق نابود کرد و تعداد زیادی از مردم آن مناطق آواره شدند که این وضعیت هشت سال ادامه داشت.

ذوالقدر گفت: رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام به دنبال این بود که از فرصت ایجاد شده بعد از انقلاب اسلامی برای تصرف اروندرود استفاده کند و اشغال استان خوزستان هدف دیگر آنها بود.

وی با بیان اینکه هدف حداکثری آنها و نظام سلطه متوقف کردن انقلاب و نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود افزود:ملت ایران با وجود تمامی مشکلات داخلی ایستادگی و ارتش عراق را وادار به عقب نشینی کرد.

وی اظهار کرد: ارتش عراق در مرحله نخست، مقابل ایستادگی مردم زمین گیر، در مرحله بعد همه سرزمین های اشغال شده از دست رژیم عراق خارج و سوم مرداد منجر به فتح خرمشهر شد پس از آن نیز مرحله تنبیه متجاوز بود و عملیات های بعدی در خاک عراق انجام گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در طول این دوران ۱۶۳ عملیات انجام دادیم، این جنگ با موفقیت ملت ایران به پایان رسید و امروز ما یک قدرت مطرح در سطح جهان هستیم.

ذوالقدر گفت:این موفقیت ناشی از عنایات الهی بود چراکه تمام محاسبات مادی و بشری و تحلیل های نظامی و سیاسی بیانگر موفقیت دشمن بود اما خداوند با مشاهده ایمان ملت ایران زمینه نصرت الهی اش را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ملت ما دشمن را در دستیابی به حداقل اهدافش ناکام کرد ادامه داد: دفاع مقدس ما ۲۰۰ سال شکست و ناکامی در جنگ های نظامی دوران قاجار را پایان داد و تثبیت قدرت جمهوری اسلامی از دیگر دستاوردهای جنگ تحمیلی بود.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha