رییس جمهور در تبیین مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق ظاهر شد

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل موفق ظاهر شد و مواضع نظام جمهوری اسلامی را به خوبی بیان کرد.

حجت الاسلام محمد میرزایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر پزشکیان به صورت توانایی خوب خود را در تبیین مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داد و مطالب خوبی را بیان کرد به ویژه مواضع وی در خصوص رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم غزه بسیار ارزشمند بود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری و هیات همراه در این سفر توانستند مواضع نظامی جمهوری اسلامی را در خصوص مسایل مختلف به ویژه جنگ غزه و جنوب لبنان به خوبی بیان کنند.

نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مواضع کشورهای عربی اسلامی در خصوص مساله فلسطین و جنگ غزه و جنوب لبنان گفت: روسای برخی از کشورها در این خصوص بسیار محافظه‌کارانه عمل کردند و باید برگردند و از ملت های خودشان عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام میرزایی افزود: اکنون جمهوری اسلامی است که برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه در کنار مردم فلسطین و مبارزه آنان ایستاده است.

وی اظهار کرد: روسای بسیاری از کشورها در منطقه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جنوب لبنان سکوت کردند ولی رییس جمهور کشورمان با اقتدار در سازمان ملل، جنایت های این رژیم را تبیین کرد.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه اول مهر ماه ۱۴۰۳ (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴) به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی در صدر هیات عالی‌رتبه سیاسی، وارد نیویورک شد و چهارشنبه شب به وقت محلی سه روز دیدارها و رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک مسعود پزشکیان پایان یافت.

مهمترین برنامه رییس جمهور در نیویورک، سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که پزشکیان در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از ورود ایران به «عصر جدید» سخن گفت؛ فصلی که به گفته وی شرط اصلی آن، احترام و رفع تحریم‌های ایران است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha