امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک پلیس گذرنامه و مهاجرت فراجا با منطقه آزادچابهار

چابهار - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت فراجا به منظور تسهیل ارائه خدمات اقامتی به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی در سطح منطقه آزاد چابهار به امضا رسید.

به گزارش ایرنا رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار شامگاه پنجشنبه در نشست با سرهنگ امید نودهی رئیس اداره گذرنامه و مهاجرت فراجا، توضیحاتی در خصوص ضرورت استمرار همکاری‌های مشترک برای ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی ارائه داد.

حمیرا ریگی افزود: برای نخستین بار در تاریخ راه اندازی منطقه آزاد چابهار دفتر اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجه راه‌اندازی شد که نوید دهنده حل مشکلات سرمایه گذاران خارجی است.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار و موقعیت این بندر در خلیج چابهار و همچنین وجود آب‌های عمیق و بریدگی‌های طبیعی، فضایی مناسب را برای اسکله‌های با عمق زیاد و مختصات لنگرگاهی مطلوب جهت پهلوگیری کشتی‌های عظیم اقیانوس‌پیما فراهم کرده به‌طوری‌ که این بندر از قابلیت تبدیل‌شدن به مگاپورت برخوردار است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک پلیس گذرنامه و مهاجرت فراجا با منطقه آزادچابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چابهار دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه استراتژیک برای توسعه ترانزیت و صنایع محسوب می‌شود و این ویژگی ممتاز در دیگر مناطق ساحلی جنوب ایران و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده نمی‌شود برای همین منظور سرمایه گذاران خارجی نباید مشکلات تمدید و صدور گذرنامه را داشته باشند و برای کوچکترین ۷۵۰ کیلومتر تا زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد چابهار نداریم و برای ورود سرمایه‌گذاران به منطقه فرش قرمز پهن می‌کنیم، افزود: روند ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار بسیار کوتاه است و قابلیت اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی در این منطقه که به پایتخت دریایی ایران شهرت یافته وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha