۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85609539
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی جوی کاهش هفت درجه ای دما در قم

۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85609539
پیش‌بینی جوی کاهش هفت درجه ای دما در قم

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: میانگین دمای هوا در این استان تا روز یک‌شنبه پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

مهران حیدری عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به نتایج تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، پدیده غالب امشب وزش باد شدید و گردوخاک خواهد بود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امشب افزایش ابر در سطح استان رخ خواهد داد؛ سمت ‌باد شرقی و سرعت ان۵ نیز ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

وی ادامه داد: فردا شنبه آسمان قسمتی ابری، به‌تدریج همراه با افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط با گردوخاک و رگبار و رعدوبرق نیز همراه خواهد شد.

حیدری خاطرنشان کرد: روز یک‌شنبه آسمان نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد؛ شدت بارش در روز یک‌شنبه در استان کمتر از روز شنبه خواهد بود.

وی گفت: بیشینه دما فردا و پس فردا به ترتیب ۲۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه نیز ۱۷ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha