۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85609873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری در دریاچه گهر ممنوع شد

۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85609873
گردشگری در دریاچه گهر ممنوع شد

خرم آباد - ایرنا - معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با فرا رسیدن فصل پاییز گردشگران از عزیمت به دریاچه گهر خودداری و مدیریت منطقه حفاظت شده اشترانکوه را در اجرای برنامه‌های حفاظتی این منطقه یاری کنند.

به گزارش ایرنا محمد نبی حسنوند روز شنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده اشترانکوه با اشاره به وضعیت مطلوب مدیریت پسماند اطراف دریاچه گهر بیان کرد: با توجه به پایان رسیدن زمان رسمی فصل گردشگری دریاچه گهر، محیط پیرامونی این دریاچه زیبا بطور کامل از وجود پسماند پاکسازی شده است.

وی اظهار داشت: این اقدام با همکاری محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه، دوستداران طبیعت و عوامل شرکت پیمانکار گردشگری دریاچه گهر در طی سه روز انجام شده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم دریاچه گهر و مسیرهای منتهی به آن ادامه داد: سالانه بین ۲۰ الی ۴۰ هزار گردشگر از این دریاچهٔ زیبا بازدید می‌کنند لذا با توجه به حجم بالای تولید پسماند در این منطقه‌ طی دو سال گذشته برنامه پاکسازی پسماند در مسیرهای منتهی به دریاچه و محل‌های دپوی موقت پسماند و انتقال آن‌ها به خارج از منطقه حفاظت شده با توجه به صعب‌العبور بودن مسیرهای منتهی به دریاچه در چندین مرحله انجام می‌شود.

حسنوند با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و ممنوعیت حضور گردشگران و تورهای گردشگری در دریاچه گهر از تمای طبیعت‌گردان درخواست نمود علاوه بر رعایت اصول حرفه‌ای گردشگری و انتقال پسماندهای خود در طول فصل گردشگری به خارج از منطقه، از عزیمت به این مکان تا شروع فصل جدید گردشگری در سال ١۴٠۴ خودداری نموده و مدیریت منطقه حفاظت شده اشترانکوه را در اجرای برنامه‌های حفاظتی این منطقه یاری کنند.

وی با اشاره به نقش مناطق تحت مدیریت در حفظ تنوع زیستی کشور از تلاش و کوشش مجموعه مدیریت منطقه حفاظت شده اشترانکوه و محیط‌بانان پرتلاش این منطقه و نیز همیاران و دوستداران طبیعت جهت حفظ این گنجینه الهی قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha