۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85609974
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اختلاف دوباره شهرداری و دانشگاه یزد بر سر یک جاده/ کدام طرف به تعهدات خود عمل نکردند؟

یزد- ایرنا- صبح شنبه، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استان یزد انتشار یافت که در آن خودروهای شهرداری در بلوار شهدای گمنام این شهر به صف شده‌اند تا ادامه بلوار ایرج افشار (مشهور به جاده گازی) را بازگشایی کنند، اما در آن ادعا شده که مسئولان دانشگاه مانع اقدام شهرداری در اجرای این پروژه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، آبان ماه سال گذشته، شهرداری یزد برای ساخت بلوار "ایرج افشار" با هدف کاهش بار ترافیکی شهر یزد اقدام کرده بود، اما دانشگاه یزد با مسدود کردن مسیر از فعالیت شهرداری جلوگیری کرد که این موضوع برای چند روزی به خبر اول شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

شهرداری اصرار دارد که ساخت این جاده که از اراضی دانشگاه یزد می گذرد، می تواند بار ترافیکی شهر را کاهش دهد و از آن سو رییس دانشگاه یزد هم اجرای این طرح را منوط به انجام برخی تعهدات از سوی مسوولان ذیربط اعلام کرده است.

در حالی که تصور می‌شد کار تمام است و قرار است با تعامل میان این ۲ نهاد، کار این جاده آغاز شود اما پخش فیلم امروز نشان داد که این داستان سر دراز دارد و ظاهرا قرار نیست این مشکل حل شود.

رییس دانشگاه یزد با تایید جلوگیری از ورود خودروهای شهرداری به محوطه دانشگاه در صبح امروز /شنبه/ گفت: دانشگاه، تعهدنامه‌ای را با مسوولان ذیربط امضا کرده اما تاکنون آنان به این تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

این تعهدات عملی نشده به گفته دکتر عباس کلانتری، ساخت بلوار، صدور سند زمین برای دانشگاه، ساخت پل و صدور مجوز تجاری برای دانشگاه در قبال در اختیار گرفتن بخشی از زمین های اعلام شد و گفت: تعهدنامه به امضای استاندار، دادستان، راه و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری رسیده و باید اجرا شود.

وی بیان کرد: طی یکسال گذشته هر کاری از ما خواستند انجام دادیم و کوتاهی نکردیم و ما طی این یکسال هر چقدر داد زدیم، در رسانه ها اعلام کردیم و حتی نامه نگاری کردیم که به تعهدات خود عمل کنند به نتیجه ای نرسیدیم و به سراغ هر دستگاهی که می رویم دانشگاه را به دستگاه دیگری پاس می دهد و این در حالیست که دانشجویان و اساتید این دانشگاه، مدام در مورد واگذاری زمین های این مرکز علمی، از ما مطالبه گری می کنند.

رییس دانشگاه یزد اضافه کرد: ما فقط درب دانشگاه را قفل و مانع ورود خودروهای شهرداری شدیم که دلیل آن عدم پایبندی به تعهدات بوده و در این زمینه تا عمل به تعهدات بخش های مرتبط کوتاه نمی آییم.

اختلاف دوباره شهرداری و دانشگاه یزد بر سر یک جاده/ کدام طرف به تعهدات خود عمل نکردند؟

رییس شورای شهر یزد: به تعهدات خود پایبند هستیم

اما رییس شورای شهر یزد در گفت و گو با ایرنا مدعی شد: ما در مورد تعهدات خود کوتاهی نکردیم، برخی در حال اقدام است و برخی هم پیگیری خود دانشگاه یزد را می طلبد و باید اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

"عزیزالله سیفی" افزود: ارائه سندی که رییس دانشگاه، مدعی آن است بر عهده شهرداری نیست؛ سند به عهده راه و شهرسازی و اداره ثبت اسناد است ضمن آنکه سند شامل حال زمینی می شود که تسویه حساب لازم را انجام داده باشد و این در حیطه اختیار شهرداری نیست.

وی در مورد صدور مجوز تجاری برای بخشی از زمین های دانشگاه نیز گفت: مراحل تغییر کاربری توسط شهرداری انجام و پس از ارائه سند به کمیسیون ماده ۵ ارسال می شود.

سیفی در مورد ساخت پل برای دانشگاه هم اظهار داشت: قرار شد با نظر خود دانشگاه، زیرگذر ساخته شود که گودبرداری آن انجام شده و در دست اقدام است و لذا شهرداری هیچ کوتاهی نکرده و انشالله سایر دستگاه‌ها هم به وظیفه خود عمل کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: شهرداری به تعهدات خود بر اساس توافقات انجام شده پایبند است و کوتاهی نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha