۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85610130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح نخستین مسجد - مدرسه در منطقه ۱۰ تهران

۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85610130
افتتاح نخستین مسجد - مدرسه در منطقه ۱۰ تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۰ تهران از افتتاح نخستین مسجد - مدرسه در این منطقه خبر داد و گفت: این مکان در محل مسجد ابوالصدق افتتاح و از سوی امام جماعت این مسجد ۱۱۰ دانش آموز برای فعالیت در این مرکز آموزشی و مذهبی جذب شده‌اند.

به گزارش ایرنا، مهدی اخ الصنایع روز شنبه اظهار کرد: دانش آموزان زنگ تفریح خود را در حیاط مسجد سپری کرده و هنگام اذان ظهر و عصر در کنار نمازگزاران نماز جماعت را برگزار می‌کنند.

به گفته وی، نگاه مدیریت شهری به مساجد بر این پایه استوار است که محور امور و اقدامات فرهنگی در مساجد پیگیری و پی ریزی شود لذا در همین راستا این نشست‌ها با حضور مسوولان و مدیران تاثیرگذار منطقه در مساجد برگزار می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ تهران ادامه داد: در سه سال اخیر هیچ رقمی از سوی مدیریت شهری منطقه، در پرداخت به امور مساجد به عنوان بدهی باقی نمانده و تلاش شد که تفاهم نامه خود را در این بخش بطور کامل اجرا کنیم.

اخ الصنایع در ادامه به مشارکت‌های عمرانی شهرداری در مساجد اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری سعی کرد تا در حوزه عمران مبلغی را به همه امور عمرانی مساجد اختصاص دهد و از ائمه جماعات تقاضای پیگیری جدی امور عمرانی مساجد را داریم.

ساخت مسجد باب الحوائج با زیر بنای بیش از ۴ هزار مترمربع

وی به اقدامات شهرداری منطقه ۱۰ اشاره کرد و گفت: کسب جواز ساخت، ارائه مجوز ساخت، حمایت مالی از سوی مدیریت شهری برای تمامی مساجد انجام می شود و امیدواریم با پیگیری‌ها، ساخت مسجد جدید باب الحوائج با زیر بنای چهار هزار مترمربع بزودی آغاز شود.

شهردار منطقه ۱۰ در ادامه و در خصوص بحث درآمد زایی مساجد یادآور شد: در این حوزه نیز سعی ما بر این است که با مساجد همراهی شود تا برای اقدامات فرهنگی جاری مساجد مشکلات مالی و دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

اخ الصنایع افزود: موضوع همراهی در حوزه نرم افزاری از دیگر اقداماتی است که در دستور کار ما قرار گرفته است که طبق همراهی و توافقات صورت گرفته برنامه‌هایی تدارک دیده می‌شود تا مساجد در مناسبت‌های ویژه نظیر دفاع مقدس و یا اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه توانمندتر ظاهر شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha