۸ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85610255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ تن گوشت قرمز تنظیم بازار در خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۹ تن گوشت گوساله گرم در این استان از تیرماه جاری تاکنون در سطح فروشگاه های این استان توزیع شد.

محمد هندآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون توزیع چهار تن گوشت گوساله گرم در فروشگاه‌های استان آغاز شد و برنامه ریزی برای توزیع چهار تن گوشت قرمز در هفته در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: گوشت گوساله گرم بدون استخوان تنظیم بازار برای مصرف کننده به صورت بسته بندی به ازای هر کیلوگرم سه میلیون و ۱۳۰ هزار ریال و به صورت خرده فروشی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه فروش در مراکز عمده و رستوران‌ها ممنوع است گفت: استان سهمیه ۱۰۰ تن گوشت گوساله منجمد را نیز دارد که با توجه به ظرفیت و تقاضا ماهانه ۶۰ تن در سطح فروشگاه های استان توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: گوشت گوساله منجمد نیز در فروشگاه های این استان با قیمت ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال به فروش می رسد و برای تامین آن هیچ مشکلی نیست.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی یکی از قطب های دامپروری است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و پرنده در رتبه نهم کشور قرار دارد.

۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می‌شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان جنوبی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha