هزار و ۳۰۴ مجوز مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد-ایرنا- مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۳۰۴ مجوز مشاغل خانگی نیمه نخست امسال در استان صادر شد که گامی برای توسعه اشتغال است.

محمد اربابی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این مدت در استان پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در اختیار مجریان طرح مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان قرار گرفت و با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۳۱ نفر اشتغال ایجاد شد.

اربابی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی با عاملیت ۱۰ بانک شامل بانک ملی، ملت، صادرات، تجارت، مهر ایران، رسالت، رفاه کارگران، پست بانک، سپه و توسعه تعاون پرداخت می شود.

وی افزود: سهم امسال برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، پرداخت یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از این منابع است که تاکنون طرح های مختلف به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

اربابی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت است و تلاش داریم تا با پرداخت این منابع، شاهد توسعه اشتغال باشیم.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، اجرای مشاغل خانگی نیاز به فضای زیاد ندارد، همچنین در این طرح ها نیاز به پرداخت اجاره مکان نیست از این رو هزینه ها برای ایجاد اشتغال کمتر است و این از مزایای توسعه مشاغل خانگی است.

کسب و کار و اشتغال در منزل با مشارکت خانواده با استقبال چشمگیری در خراسان شمالی روبه رو است و این امر منجر به افزایش مجوزهای این بنگاه های اقتصادی شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمیعت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha