۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85610403
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی "سنجش نرخ کیفیت کالا" در همدان آغاز شد

۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85610403
طرح ملی "سنجش نرخ کیفیت کالا" در همدان آغاز شد

همدان-ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طرح ملی "سنجش نرخ کیفیت کالا" برای ۸۰ قلم کالا همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

امیرمسعود مجیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس بند ۱۸ ماده هفتم قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان موظف است نسبت به اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر اقدام کرده و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها را به مراجع ذی‌ربط و جامعه ارائه کند.

وی با بیان اینکه طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا در مهر ۱۴۰۳ توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور اجرا می شود افزود: این طرح در بستر سامانه‌ای هوشمند مبتنی بر هوش تجاری (BI) اجرا می شود تا تجزیه و تحلیل، داده کاوی، تجسم داده ها، ابزارها و زیرساخت های داده و ترکیب به نحو مطلوبی به دست آید.

مدیرکل استاندارد استان همدان، ایجاد زمینه رقابت در صنایع و خدمات برای ارتقای سطح کیفیت را مهمترین هدف اجرای این طرح برشمرد و ادامه داد: وجود شاخص کیفیت در شاخص های کلان اقتصاد کشور برای برنامه ریزی و راهبردهای کلان کشور؛ خودآگاهی و ارتقای درک عمومی از کیفیت، ترغیب و استمرار بر تولید کالا و ارائه خدمات باکیفیت، کمک به تعیین سیاست های بخش های مختلف صنعتی و خدماتی در زمینه کیفیت و راهنمایی برای انتخاب کالا با شاخص های مدنظر مصرف کنندگان از دیگر اهداف طرح سنجش نرخ کیفیت کالا است.

طرح ملی "سنجش نرخ کیفیت کالا" در همدان آغاز شد

مجیدی اظهار کرد: در این راستا پرسشنامه هایی با روشهای علمی به صورت هوشمند تهیه شده و روش های پرسشگری به کارشناسان آموزش داده شده است، کارشناسان در مراکز عرضه کالا وارد می شوند و در نهایت نتیجه ارزیابی ها مشخص و اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا و خدمات تا پایان مهرماه ادامه دارد گفت: در این طرح، کارشناسان استاندارد با مراجعه به محل سکونت، فروشگاه ها و مراکز عرضه کالا، ضمن پرسش از کیفیت کالای خریداری شده، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان، مهمترین هدف اجرای این طرح را ایجاد زمینه رقابت در صنایع و خدمات برای ارتقای سطح کیفیت اعلام کرد.

مجیدی با توصیه به هم استانی ها برای همکاری با کارشناسان این اداره کل اظهار کرد: بهره مندی از نظرات مردم سبب خواهد شد تا سازمان ملی استاندارد ایران بتواند قدم هایی مثمرثمر در راستای کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی کشور برداشته و از حقوق مردم صیانت کنند.

وی ادامه داد: انتظار می رود مردم استان با همکاری لازم و پاسخ های دقیق و صریح خویش، کارشناسان استاندارد را در اجرای این طرح ملی یاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha