شهردار بومهن: بافت فرسوده و معابر کم‌عرض مهمترین مشکل در مواجهه با حوادث است

پردیس - ایرنا - شهردار بومهن با بیان اینکه کمیته ایمنی ساختمان‌های ناایمن با هدف ساماندهی بافت‌های فرسوده این شهر تشکیل شده‌است، گفت: بافت فرسوده و معابر کم‌عرض و باریک مهمترین مشکل شهر در مواجهه با حوادث است.

به گزارش ایرنا، عبدالله میرزایی روز شنبه در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از آتش نشانان اظهار داشت: بومهن شهری با بافت های فرسوده، معابر باریک و دبیر کمیته ایمنی ساختمانهای نا ایمن در بومهن آتش نشانی این شهر است.

وی ادامه داد: یکی از ماموریتهای این کمیته، صدور اخطار برای ساختمان های بلند مرتبه، معمولی و نا ایمن در معابر باریک است و با توجه به کم عرضی معابر شهر باید تمهیداتی اندیشده شود تا با ایمن سازی ساختمانها و تامین تجهیزات مورد نیازخودروهای آتش نشانی در زمان طلایی بتوانند حریق را اطفا کنند.

شهردار بومهن: بافت‌های فرسوده شهربو مهن ساماندهی می‌شود

شهردار بومهن خاطرنشان کرد: همه ساختمانهای ناایمن شهر شناسایی و اخطار هم داده شده و باید مالکان در مهلت تعیین شده نسبت به ایمن اسازی ساختمان اقدام کنند تا باریکی معابر در برخی از نواحی شهری مرتفع شود.

میرزایی با اشاره به وضعیت تجهیزات آتش نشانی شهر بومهن یادآور شد: ۹۰ درصد تجهیزات ما به روز هستند و تنها کمبود ما نبود نردبان ۳۳ متری است.

وی افزود: به مناسبت روز آتش نشان از پرسنل ۲ ایستگاه آتش نشانی شهربومهن با اهدای لوح ، گل و هدیه تقدیر و تجلیل شد و برای آنها بیمه تکمیلی و حوادث نیز در نظر گرفته شده و درطول سال خدمات رفاهی مناسبی برای انجام می شود.

شهردار بومهن: بافت‌های فرسوده شهربو مهن ساماندهی می‌شود

شهردار بومهن گفت: تمام ساختمانهای ناایمن شهر شناسایی و اخطار هم داده شده و باید مالکان درمهلت تعیین شده نسبت به ایمن اسازی ساختمان اقدام کنند تا باریکی معابر در برخی از نواحی شهری مرتفع شود.

آتش نشانی بومهن پاسخگوی ۵۷۷ تماس شهروندان در طی یکسال گذشته بود

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر بومهن اضافه کرد: از هفتم مهر ماه سال گذشته تاکنون ۵۷۷ بار زنگ آتش نشانی به صورت واقعی به صدا در آمده است.

شهردار بومهن: بافت‌های فرسوده شهربو مهن ساماندهی می‌شود

علیرضا کوچکی افزود: از این تعداد ۷۸ مورد حریق منازل مسکونی و کارگاههای تجاری، ۹۱ مورد حریق ضایعات، ۴۰ مورد حریق خودرو، ۵۹ مورد حریق جنگل و فضای سبز و باغات، ۳۷ مورد تصادفات ۶۲ مورد محبوسی ،۴۴ مورد امدادی ،۷ مورد خودکشی و ۳سه مورد آوار برداری و ۶۹ مورد نجات حیوانات و ۸۷ مورد سایر موارد متفرقه بوده است.

وی یادآور شد: ۱۰۷ مورد صدورپروانه و دستورالعمل ایمنی برای ساختمان ها، ۱۰۰ مورد صدور مجوز پایان کاربرای ساختمانهایی که ایمن سازی شدند ،۷۰ نامه عدم خلاف و ۹۹ مورد هم صدور پروانه سلامت بخش دیگری از عملکرد آتش نشانی شهر بومهن است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha