واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به سخنرانی نتانیاهو

تهران – ایرنا - هیأت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در مجمع عمومی سازمان ملل بیانیه‌ای منتشر کرد و آن را تلاشی ناموفق برای منحرف کردن توجهات از نسل‌کشی و جنایات جنگی وحشیانه تل‌آویو خواند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: "تا به امروز و تنها در غزه، او (نتانیاهو) بیش از ۴۲ هزار غیرنظامی -که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند- را به طرز وحشیانه ای قتل عام کرده است - ۹۳ هزار غیرنظامی دیگر را زخمی کرده، زیرساخت های حیاتی غیرنظامی را ویران کرده و مدارس، بیمارستان ها و مساجد را نیز ویران کرده است. او حتی بارها تعداد بی‌سابقه‌ای از روزنامه‌نگاران و کارکنان سازمان ملل را کشته و به بسیاری از مراکز امدادی سازمان ملل حمله کرده است. او به طرز وحشیانه ای از گرسنگی به عنوان یک روش جنگی استفاده کرده است.

این بیانیه افزود: "ایراد اتهامات بی‌اساس علیه کشورهای منطقه، از جمله کشور من، مدت هاست که رویه استاندارد رژیم اسرائیل بوده است. هدف انحصاری رژیم، پنهان کردن جنایات و وحشیگری های آشکار خود در منطقه است. بدیهی است که هیچ گونه اطلاعات نادرست، جعل و دروغ نمی تواند رویه های جنایتکارانه و سیاست های شیطانی و جنگ افروزانه این رژیم را بپوشاند."

در ادامه این بیانیه با اشاره به جنایات روزانه اسرائیل در غزه و لبنان آمده است: "رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل اکنون جنگ تجاوزکارانه همه جانبه ای را علیه لبنان به راه انداخته است. غیرنظامیان، عمدتاً زنان، کودکان و افراد مسن را هدف قرار داده و به زیرساخت های غیرنظامی حمله کرده است. علاوه بر این، هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در لبنان با انفجار پیجرها و سایر وسایل الکترونیکی در سراسر کشور، یک اقدام تروریستی آشکار توسط رژیم اسرائیل بود. این عمل شیطانی، وحشیانه ترین مظهر استفاده از وسایل ارتباطی معمولی برای ارتکاب اقدامات تروریستی و آسیب رساندن به غیرنظامیان است."

در این بیانیه تصریح شده است: "این اقدام ماجراجویانه تروریستی باید زنگ خطر را برای کل جامعه بین المللی به صدا درآورد. این نسخه جدید تروریسم باید به صراحت توسط همه محکوم شود. در صورت عدم کنترل، رژیم اسرائیل با استفاده از چنین وسایلی دست به اقدامات تروریستی در کشورهای دیگر خواهد زد. بنابراین باید آنها را وادار کرد تا چنین اقدامات تروریستی در همه جا را متوقف کنند."

نمایندگی ایران در سازمان ملل "رژیم منحوس اسرائیل" را منبع انحصاری نا امنی و بی ثباتی در منطقه و فراتر از آن دانست و افزود: "تجاوزات و جنایات مستمر این رژیم در فلسطین و لبنان همچنان صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به صورت جدی تهدید می کند. تجاوز این کشور به لبنان را نمی توان از وضعیت کلی منطقه جدا کرد. هدف واقعی و بدخواهانه رژیم صهیونیستی کشاندن کل منطقه به یک جنگ تمام عیار است. قبل از اینکه دیر شود باید جلوی ماجراجویی نظامی این رژیم جنایتکار گرفته شود."

در ادامه می خوانیم: "برای این رژیم تروریستی، قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر، دستورات الزام آور دیوان بین المللی دادگستری و نیز اصل انسانیت معنایی ندارد. این رژیم همواره و آشکارا تمامی اصول سازمان ملل متحد را نقض کرده است و لذا شایسته عضویت در این سازمان نیست. جنایات وحشیانه و نسل کشی این رژیم اشغالگر آپارتاید نباید بدون مجازات بماند. مصونیت از مجازات تنها به جرأت بخشیدن به این رژیم ادامه خواهد داد تا بر الگوهای جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی خود پافشاری کند و جنایات بیشتری را به شکلی وحشیانه تر انجام دهد."

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود:" جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و شورای امنیت باید مسئولیت‌های خود را جدی بگیرند و هر کاری که در توان دارند برای توقف سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل در منطقه ناآرام غرب آسیا انجام دهند. این رژیم همچنین باید پاسخگوی تمامی این سیاست های غیرانسانی و اقدامات غیرقانونی باشد. انفعال برای جلوگیری از وحشیگری های این رژیم متجاوز سرکش - که قبلاً از همه خطوط قرمز عبور کرده است - این رژیم را برای تعقیب جنایات بیشتر جسور خواهد کرد. باید از این امر اجتناب کرد."

در پایان این بیانیه آمده است: "همانطور که بارها و بارها گفته‌ایم، مسیر کاهش تنش روشن است: اسرائیل باید فوراً و برای همیشه تمام حملات خود را به غزه، کرانه باختری، لبنان و سایر بخش‌های منطقه متوقف کند. در پاسخ به قدرت نمایی و تهدیدهای امروز نماینده رژیم اسرائیل، باید تأکید کنم که جمهوری اسلامی ایران از دفاع قاطعانه از خاک، مردم و منافع حیاتی خود دریغ نخواهد کرد. بدیهی است و در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع از خود، آن را به موقع و به روشی که انتخاب می کنیم انجام خواهیم داد."

همچنین آمده است: "نماینده رژیم اسرائیل همچنین تلاش ناموفقی برای ارائه تصویری نادرست از برنامه هسته ای ما به عنوان منبع نگرانی انجام داد. برنامه هسته ای ایران همیشه منحصراً برای اهداف صلح آمیز بوده و خواهد ماند. در واقع، منبع واقعی تهدید جدی، برنامه مخفیانه تسلیحات هسته ای رژیم اسرائیل و زرادخانه های تسلیحات هسته ای آن است. برای جلوگیری از این تهدید خطرناک برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، رژیم اسرائیل باید مجبور شود سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد، فوراً و بدون قید و شرط به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد و تمام فعالیت‌ها و تأسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha