بازتاب شهادت دبیر کل حزب الله لبنان در رسانه‌های هندی

تهران- ایرنا- رسانه‌های هندی پس از تایید شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان با انتشار گزارش‌هایی به طور گسترده به بازتاب این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و عواقب آن بر تحولات خاورمیانه پرداختند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای خبری روزنامه هندوستان تایمز در گزارشی به معرفی شخصیت سیدحسن نصرالله و تاثیر سیاسی او در منطقه پرداخت و نوشت: حزب الله لبنان به رهبری نصرالله، در چندین درگیری با اسرائیل شرکت کرد و در جنگ سوریه علیه داعش نیز نقش مهمی برعهده داشت. وی همچنین اتحادی قوی با رهبران شیعه ایرانی و گروه‌هایی مانند حماس ایجاد کرده بود.

این رسانه واکنش رهبر معظم انقلاب به این واقعه را نیز پوشش داد و در گزارشی نوشت: آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر عالی ایران، امروز در واکنش به حملات اسرائیل که منجر به شهادت سیدحسن نصرالله شد، سیاست اسرائیل را «کوتاه‌بینانه و احمقانه» خواندند. ایشان در بیانیه‌ای ضمن حمایت از حزب‌الله و تقبیح کشتار مردم مظلوم لبنان، گفتند: این حملات نشان‌دهنده خوی وحشیانه رژیم صهیونیستی است.

رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند که اسرائیل به اندازه کافی قوی نیست که ضربه‌ای جدی به ساختار مستحکم حزب‌الله وارد کند و نیروهای مقاومت در منطقه همچنان از حزب‌الله حمایت می‌کنند.

روزنامه هندی ایندین اکسپرس نیز در مطلبی، شهادت حسن نصرالله را بازتاب داد و نوشت: حزب‌الله لبنان شهادت سیدحسن نصرالله را در پی حمله هوایی اسرائیل به جنوب بیروت تایید کرد. این حملات موجب ویرانی شش ساختمان مسکونی در منطقه ضاحیه شد و علاوه بر سیدحسن نصرالله، دست‌کم شش نفر دیگر از جمله چند کودک در این حملات جان باختند. شمار شهدا ممکن است افزایش پیدا کند، زیرا عملیات جستجو و نجات هنوز در حال انجام است.

همچنین در این گزارش آمده است که در این حمله، علی کرکی فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله و چندین فرمانده دیگر نیز شهید شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha