عراق در سوگ سید مقاومت ؛ راه «سید حسن» را ادامه می دهیم

بغداد – ایرنا – تنها لحظاتی کوتاه کافی بود تا خبر شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سراسر عراق را فراگیرد و همه را در اندوهی جانکاه فرو ببرد اما همه اینک آیه جنگ احد را بازنشر می کنند که خداوند فرمود: «اگر محمد (ص) درگذشت یا شهید شد به روش گذشتگان و نیاکان خود برمی گردید؟! و هر کس به روش گذشتگان خود برگردد، هیچ زیانی به خدا نمی رساند؛ و یقیناً خدا سپاس گزاران را پاداش می دهد»

به گزارش ایرنا، فعالان شبکه های اجتماعی و رسانه های عراق و مقامات رسمی و رهبران سیاسی این کشور با پیام ها و نوشته های خود در حال تزریق روحیه قدرت و پایداری و ادامه راه سید مقاومت هستند و بیانیه امید بخش امروز شنبه مقام معظم رهبری که بر حمایت و ماندن در کنار مقاومت لبنان تاکید کرده است، یکی از مهمترین بیاناتی است که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها دست به دست می شود.

لحظات دردآوری است و برخی از دلسوختگان مقاومت در عراق خواهان پاسخ کوبنده به این جنایت هستند و بر ضرورت معرفی سریع جانشین سید مقاومت تاکید کرده تا روند مبارزه تا پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف و تمامی سرزمین های اشغالی از لوث اشغالگران بدون وقفه ادامه یابد.

نخست وزیر عراق در واکنش به شهادت سید مقاومت در عراق دقایقی پیش سه روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام کرد و رییس جمهور عراق نیز دربیانیه ای با محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان تاکید کرد که هدف قرار دادن شهروندان تحولی خطرناک و تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.

پارلمان ملی عراق نیز که قرار بود به مناسبت بررسی حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی امروز شنبه جلسه ای فوق العاده برگزار کند که بعد از اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله، از برگزاری آن تا اطلاع ثانوی منصرف شد و در نمایندگان پارلمان عراق در حمایت از لبنان، تجمع برگزار کردند.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت و «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر در بیانیه هایی شهادت سید حسن نصرالله و یارانش را در حمله ددمنشانه دیروز جمعه رژیم صهیونیستی را تسلیت گفتند.

«شیخ خالد الملا» از مراجع دین اهل سنت در عراق در توئیتی کوتاهی در این خصوص نوشت: «سید جنوب و رهبر مقاومت شجاعانه درگذشت.»

او گفته است: سید نصر الله رزمنده ای بود که هرگز سر خود را برای هیچ انسانی فرو نیاورد تا اینکه به ملاقات پروردگارش رفت و یکی دیگر از شهدای مسیر قدس است و او را در نزد رسول خدا (ص) دوباره زیارت خواهیم کرد.

وزیر آموزش عالی عراق نیز که از نیروهای مقاومت اسلامی در عراق است در توئیتی با تسلیت درگذشت سید حسن نصرالله گفت: جامه شهادت جز بر قامت سید مقاومت زیبنده نبود.

«نعیم العبودی» خطاب به سید حسن نصرالله افزود که مسیری که رهبران آن از شهداء هستند این مسیر هرگز متوقف نمی شود و خداوند به آن برکت خواهد بخشید.

واکنش ها به شهادت سید حسن نصرالله و یارانش در منطقه ضاحیه بیروت همچنان در عراق ادامه دارد و متعاقبا گزارش های تکمیلی ارسال می شود.

حزب‌الله لبنان امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به سی سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha