رویترز: نصرالله به خاطر ایستادگی در برابر اسرائیل و آمریکا به یاد خواهد ماند

تهران-ایرنا- در پی شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، خبرگزاری «رویترز» امروز (شنبه) در مطلبی نوشت که وی از سوی حامیانش به عنوان فردی که مقابل رژیم اسرائیل و آمریکا ایستاد، به یاد خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «رویترز» در گزارشی تصریح کرد: سید حسن نصرالله، حزب‌الله لبنان را طی دهه‌ها درگیری با اسرائیل رهبری کرد و به یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های عرب برای نسل‌ها تبدیل شد.

این رسانه انگلیسی با بیان این مقدمه نوشت: او در میان طرفدارانش به خاطر ایستادگی در برابر اسرائیل و مقابله با آمریکا به یاد خواهد ماند.

رویترز با اشاره به برخی اظهارات شهید سید حسن نصرالله، خاطرنشان کرد که سخنان او، از سوی دوست و دشمن دنبال می‌شد.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش در بیانیه خود اعلام کرد که سید حسن نصرالله در پی حمله جنایتکارانه عصر جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم و بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha