ساخت ۵۰۰ هتل تا پایان برنامه هفتم توسعه/ بخش خصوصی مشارکت کند

تهران- ایرنا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:طبق برنامه هفتم توسعه باید ۵۰۰ هتل جدید احداث کنیم که حضور و مشارکت بخش خصوصی را می طلبد. 

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، سیدرضا صالحی امیری، روز شنبه -۷ مهرماه ۱۴۰۳- در آیین افتتاحیه هم‌زمان ۱۶۷ پروژه گردشگری که به صورت ویدئو کنفرانس در محل هتل ۵ ستاره میراث رشیدیه و با حضور جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی حوزه گردشگری برگزار شد، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، ۷۱۲ هزار متر مربع به فضای گردشگری اضافه شد و ۲۳۰۰ نفر اشتغال پیدا کردند، ضمن این که ۴ هزار و ۴۵۵ تخت به ظرفیت کشور اضافه شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۰۰ طرح گردشگری در کشور در دست اجرا داریم که در صورت افتتاح کامل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ هزار نفر فراهم شده است و این حجم از سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که ما نیازمند اراده ملی در سطح نظام، دولت و بخش خصوصی برای رونق گردشگری هستیم.

صالحی امیری افزود: بر اساس برنامه هفتم باید تا پایان این برنامه ۵۰۰ هتل افتتاح کنیم. اما قطعا اراده دولت بدون اراده بخش خصوصی و مردم کامل نیست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: تنها راه توسعه زیرساخت‌های کشور حضور سرمایه‌گذاران در محیطی امن است. از این رو در برنامه هفتم مجوز ساخت تأسیسات گردشگری با کاربری ترکیبی صادر خواهد شد. به‌عنوان مثال اگر قرار است هتل ساخته شود به سرمایه‌گذار مجوز ساخت مجموعه‌های تجاری و مسکونی نیز ارائه شود.

گردشگری به جذابیت، زیرساخت و امنیت وابسته است

صالحی امیری تصریح کرد: گردشگری به سه کلمه جذابیت، زیرساخت و امنیت وابسته است. در جذابیت رتبه هفتم را داریم، اما اعتقاد من این است که در بین سه کشور دنیا هستیم و اگر پرونده‌هایی که برای ثبت جهانی آماده کردیم ثبت شوند، رتبه اول دنیا را به دست خواهیم آورد.

وی ادامه داد: اما در حوزه زیرساخت‌ها دارای چالش‌هایی هستیم. به‌عنوان مثال در تهران ۱۴۰ هتل داریم که این ظرفیت در شأن این مردم نیست. در اینجا نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم و جهشی باید در زیرساخت شکل گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به لطف خدا ایران امن است. اما ابر رسانه‌های غرب در تلاش هستند که ایران را ناامن جلوه بدهند. ما باید تلاش کنیم تا این ذهنیت را که رسانه‌های غربی ایجاد کرده‌اند، بشکنیم و همگان تلاش کنیم که تصویر واقعی از ایران زیبا به دنیا ارائه کنیم.

باید قدر سرمایه‌گذاران را بدانیم

صالحی امیری افزود: مرحوم رشیدی، سرمایه‌گذار هتل میراث رشیدیه، فردی بود که نگاه توسعه‌گرانه داشت. باید از همه سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تجلیل کنیم و قدر آنها را بدانیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ارائه تصویر امن از ایران به دنیا گفت: از رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و از همه افراد می‌خواهم که تلاش کنند و تصویر واقعی ایران که تصویری زیبا و امن است به جهانیان ارائه دهند.

صالحی امیری به اهمیت تفویض اختیار به مدیران استانی یادآور شد: در دوران مدیریت در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش زیادی از اختیارات به مدیران استانی و تشکل‌های تخصصی تفویض خواهد شد و مداخله وزارتخانه را به حداقل خواهم رساند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونسیتی خاطرنشان کرد: امروز شاهد جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم و آن را محکوم می‌کنیم. باید قدردان شهدایی باشیم که امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند. یاد همه شهدا از جمله حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت و لبنان را گرامی‌ می‌داریم. اعتقاد ما این است که حمایت از مقاومت عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha