۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۸
کد خبر: 85611639
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش خرید ۲۴ درصدی گندم در خمین

۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۷:۴۸
کد خبر: 85611639
افزایش خرید ۲۴ درصدی گندم در خمین

خمین - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی خمین با اشاره به خرید ۴۶ هزار و ۳۰۰ تُن گندم در این شهرستان گفت: این میزان خرید از گندمکاران در خمین، نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافت.

احمدرضا جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۳۵ هزار و ۵۰۰ تُن گندم سال گذشته تحویل مراکز خرید شهرستان خمین شد.

وی بیان کرد: سطح زیرکشت گندم آبی خمین در سال زراعی جاری ۶ هزار هکتار و سطح زیرکشت گندم دیم این شهرستان ۱۷ هزار هکتار است.

رییس اداره جهاد کشاورزی خمین با بیان اینکه ۶ مرکز خرید گندم از بهره‌برداران فعال بود، گفت: یک مرکز خصوصی در قورچی باشی و پنج مرکز دولتی در رباط مراد، ورچه، خلیل آباد و میبران گندم‌های تولید شده را تحویل می‌گرفتند.

جعفری اظهار کرد: گندم تحویلی کشاورزان خمین پس از تعیین سن‌زدگی مفید و غیرمفید توسط نمایندگان جهاد کشاورزی، بر اساس نرخ اعلام شده خریداری شد.

وی گفت: خمین نسبت به سایر شهرستان‌های استان مرکزی دارای بیشترین مرکز خرید گندم است.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع است و این شهرستان دارای ۲ نقطه شهری، ۲ بخش مرکزی و کمره، هفت دهستان و ۱۸۰ روستای دارای سکنه با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر است.

وسعت شهرستان خمین برابر با ۲۱۱ هزار و ۵۰ هکتار است و تعداد کل بهره‌برداران فعال در بخش کشاورزی این شهرستان بالغ بر ۱۳ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha