جنایات‌ رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی به ضاحیه و شهادت مجاهد نستوه سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان، اعلام کرد: تداوم ارتکاب جنایت‌های بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا از ستاد حقوق بشر، در این بیانیه آمده است: بار دیگر جامعه جهانی شاهد نقض سیستماتیک حقوق و قوانین بین‌الملل و نقض آشکار حقوق بشر توسط رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی بود. رژیم سفاک و جنایت‌کار صهیونیستی در حمله‌ای تروریستی شامگاه روز جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ به ضاحیه لبنان، شخصیت‌های برجسته‌ مقاومت و در رأس آن‌ها مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر جاویدالاثر حزب‌الله، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند.

در این بیانیه آمده است: شهید سیدحسن نصرالله، رهبر کم‌نظیر جبهه مقاومت ادامه ‌دهنده راه درخشان رهبران برجسته مقاومت بود و ذکاوت و هوش سرشار همراه با شجاعت و شهامت، او را به رهبری با بصیرت و مبارزی دلیر و شجاع مبدل ساخت که سخنان و اقداماتش لرزه بر تن سران جنایت‌کار صهیونیست می‌انداخت و کام ملت‌های مسلمان و آزاده جهان را با شکست‌های مکرر اشغالگران صهیونیست -از اخراج و عقب‌نشینی ذلیلانه آنان از جنوب لبنان تا ناکامی مفتضحانه در جنگ سی‌وسه روزه- شیرین ساخت و توطئه دشمنان امت اسلامی به منظور تغییر نقشه منطقه غرب آسیا را به هم ریخت و جبهه مقاومت در برابر جبهه صهیونیسم و استکبار جهانی را جانی تازه بخشید و مایه افتخار جهان اسلام شد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تجاوز به تمامیت سرزمینی لبنان، مسئولیت مستقیم دولت آمریکا به‌عنوان شریک جرم و جنایت و حامی رژیم صهیونیستی در استمرار ارتکاب انواع و اقسام جنایت‌های بین‌المللی و اقدام‌های تروریستی را مورد تأکید و توجّه قرار می‌دهد؛ بدیهی است تبعات و پیامدهای این اقدام تروریستی رذیلانه و وحشیانه، متوجه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و حامیان آن و در راس آن‌ها رژیم آمریکا است.

جنایات‌ رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: رژیم اشغالگر آپارتاید صهیونیستی جنگ تجاوزکارانه و همه جانبه‌ای را علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، غزه و لبنان به راه انداخته است؛ غیرنظامیان، عمدتاً زنان، کودکان و افراد مسن را هدف قرار داده و به زیرساخت های غیرنظامی حمله کرده است. جای تأسف دارد که تداوم حمایت مبتنی بر زور از نماد بارز تروریسم دولتی در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم اشغالگر قدس از یک سو و تلاش برای جایابی و تقویت گروه‌های تروریستی بخشی از سبقه و کارنامه سیاه دولتمردان آمریکا است. در این میان، موضع اصولی و راهبردی دولت و ملّت ایران در حمایت قاطع و همه‌جانبه از مقاومت در فلسطین، لبنان و منطقه غرب آسیا علیه اشغالگران و متجاوزان، تا پایان اشغال و تحقق حق تعیین سرنوشت و آزادی فلسطین و قدس عزیز با قوت ادامه خواهد یافت و بدون تردید جنایت‌های ارتکابی و تشدید ددمنشی رژیم صهیونیستی در ترور رهبران مقاومت، عزم و اراده ملّت و دولت ایران در حمایت از مظلومان جهان را مستحکم‌تر می‌کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: متأسفانه سکوت و بی‌عملی دولت ها و نهادهای حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی فاقد کارآمدی لازم بوده و حتی از صدور یک قطعنامه محکومیت علیه جنایات رژیم صهیونیستی نیز ناتوان بوده است. بی عملی و ناتوانی شورای امنیت و حمایت‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا، رهبران جنگ‌طلب رژیم جنایت کار صهیونیستی و نخست‌وزیر بدنام آن، که دیوان کیفری بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت او را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده است، برای نسل زدایی فلسطینان و گسترش دامنه جنگ و کشتار و ترور در سراسر منطقه جری تر ساخته است، زیرا بدون شک جنایات علیه بشریت و نسل کشی این رژیم در فلسطین اشغالی و تجاوزات و حملات مکرر آن به کشورهای منطقه از جمله لبنان، صرفاً به نیّات و اهداف شنیع و عملکرد و رفتار غیرانسانی و ضد حقوق بشری این رژیم اشغالگر آپارتاید محدود نیست بلکه در نتیجه «احساس بی‌کیفری» جنایتکارانی به وجود آمده که خود را دلگرم به حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی و بی عملی و سکوت نهادهای حقوق بین المللی و حقوق بشری می‌دانند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شهادت شخصیت‌های برجسته و سید شهیدان جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) را محضر حضرت صاحب‌الزمان (عج الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، امت اسلامی و ملّت‌های غیور لبنان و فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)، دولت لبنان، خانواده آن شهید گرانقدر، همه اجزای محور مقاومت، همه دولت‌ها و ملّت‌های حامی آرمان فلسطین و آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت می‌گوید و تأکید می‌کند که تداوم ارتکاب جنایت‌های بین‌المللی از جمله جنایت نسل‌کشی، جنایت‌های جنگی و جنایت تجاوز، از سوی رژیم صهیونیستی، نشانگر ماهیت تروریستی و جنایتکارانه مقامات صهیونیستی و حامیان آن‌ها بوده و بی‌کیفر نخواهد ماند.

جنایات‌ رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند

به شهادت رساندن مردان خدا جریان مقاومت رویش‌های فراوانی در پی خواهد داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور نیز در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و سردار سپاه اسلام، سرلشگر عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسدارن را تبریک و تسلیت گفت.

در پیام رئیس دیوان عالی کشور آمده است: شهادت سراسر سعادت سیدمقاومت و استوانه مجاهدت حزب الله، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و سردار پر افتخار سپاه اسلام عباس نیلفروشان و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت توسط رژیم سفاک و خون آشام صهیونیست که با حمایت و پشتیبانی آمریکای جنایتکار به وقوع پیوست، قلب امت اسلامی و آزاد مردان جهان خصوصاً جبهه سرافراز و خستگی ناپذیر مقاومت و مجاهدین فی سبیل الله و در رأس آن رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی را جریحه‌دار کرد.

این پیام می افزاید: شجره طیبه و پرافتخار اسلام راستین و پویندگان نهضت سرخ عاشورای حسینی در طول تاریخ با خون پاک چنین مردان بزرگی آبیاری و موجب بقا آن شده است.

در این پیام تصریح شده است: استکبار جهانی و مولود خبیث، ناپاک و جنایتکارش، صهیونیست غاصب و متجاوز در فلسطین اشغالی بدانند که این‌گونه جنایت ددمنشانه و به شهادت رساندن مردان خدا جریان مقاومت را بیش از پیش مستحکم تر و رویش‌های فراوانی را در پی خواهد داشت و این حقیقت را تاریخ به اثبات رسانده است البته فقدان این شخصیت‌های مجاهد و مبارز که عمر پربرکت خویش را در راه مبارزه با تجاوزگران و غاصبین فلسطین و تجاوز به حقوق مردم ستمدیده فلسطین و لبنان سپری کرده‌اند، برای جبهه مقاومت و مجاهدین فی سبیل الله و علاقه‌مندان ایشان به ویژه خاندان محترم و عزیزان حزب الله همیشه قهرمان بسی سخت و جانکاه است.

منتظری گفت: این مصیبت را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداه) ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و امت حزب‌الله و همه مصیبت‌دیدگان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و آرزوی فتح و پیروزی کامل برای جبهه مقاومت در برابر رژیم خونخوار صهیونیست و استکبار جهانی دارم.

جبهه مقاومت با گام‌های استوارتری راه شهدا را ادامه می‌دهد

در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور آمده است: زیباترین فصل کتاب جهاد، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقاست.

وی افزود: سید و سرور مقاومت، عبد صالح خدا، مجاهدی نستوه، رهبری شجاع، دلاوری حکیم و مومنی بصیر به جوار حق شتافت و به قافله جاویدان شهدای مقاومت پیوست.

دادستان کل کشور تصریح کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان که با مردم لبنان صادقانه زیست و تا آخرین لحظه از زندگی با برکتش سنگر مقاومت را ترک نکرد و در کنار مردم صبور لبنان آسمانی شد و یاد و نام و خط او تا ابد زنده خواهد ماند و جبهه مقاومت از استقامت و رشادت و اخلاص و مردمی بودن او درس‌های زیادی برای ادامه راه او آموخته است و از این پس این جبهه با گام‌های استوارتری راه او و سایر شهدا جبهه مقاومت را ادامه می دهد و باند تبهکار نتانیاهو که با پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آمریکای جنایتکار و هم پیمانان آنان، این جنایت‌های بزرگ را مرتکب می‌شوند پشیمان خواهند کرد و این جرثومه‌های فاسد را به صدام افلقی ملحق خواهند کرد.

موحدی آزاد اضافه کرد: اینجانب این ضایعه بزرگ را به حضرت حجت (سلام الله علیه)، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و خانواده معزز ایشان و همه رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای آن شهید سعید و همه همرزمان شهیدش علو درجات و تداوم راهشان و خزلان دشمنان و قاتلانشان را از خدای منتقم و قهار مسئلت دارم.

رژیم منحوس صهیونیستی هیچ پروایی از نقض مقررات بین المللی ندارد

در پیام تسلیت ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور آمده است: شهادت وحدت بخش و قدرت آفرین مجاهد نستوه و سید مقاومت حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله، جمعی از فرماندهان مجاهد همراه ایشان و غیرنظامیان بی‌گناه در نتیجه تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت را به حضرت، ولی عصر «عج»، مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی»، مسلمانان و آزادگان جهان، ملت شریف لبنان و رزمندگان و رزم آوران جبهه مقاومت تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

این پیام می افزاید: کارنامه مجاهدت‌های آن شهید عزیز مصداق تحقق آیه شریفه «والذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرف‌ها لهم» است که شهادت را سعادت و حیات پایدار می‌داند و خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است.

در ادامه پیام خداییان آمده است: این شهید عزیز در راه عزت و عظمت اسلام و مسلمین، آزادی قدس شریف و رهایی همه مظلومین جهان از دست ظالمان و اشغالگران هرگز از پای ننشست و با ایمان راسخ و اراده‌ای پولادین به دفاع از حق و عدالت پرداخت و شهادت او به دست رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی نشان داد که این باند جنایتکار و حامیانشان برای تحقق خواسته‌های نامشروع و پلید خود هیچ پروایی از نقض مقررات بین المللی از جمله کشتار غیرنظامیان نداشته و نهادهای بین المللی با سکوت خود در برابر این جنایات آن را تشویق به تکرار اعمال پلید و وحشیانه خود می‌نمایند.

در پیام رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح شده است: بدون تردید راه روشن ایثار و شهادت توسط یاران و فرزندان این مبارز خستگی ناپذیر و سلحشور در نیروهای مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت و خون او و همرزمانش درخت تنومند مقاومت را آبیاری و پیروزی قطعی و نهایی اسلام بر جبهه کفر و شرک را بنابر سنت قطعی الهی رقم خواهد زد.

جهان اسلام تا ابد، وام‌دار مردان بزرگ مقاومت خواهد ماند

محمدرضا سلطانی مدیرعامل و فرمانده بسیج کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز در پی شهادت جانسوز و مظلومانه «حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سایر همراهان» توسط رژیم جعلی اسرائیل پیام تسلیت صادر کرد.

در پیام سلطانی آمده است: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصراللهدبیرکل شهید حزب‌الله لبنان و سایر همراهان وفادارشان، در تقابل خستگی‌ناپذیر با صهیونیسم جهانی، همچون فرماندهان گذشته‌ شهید و سرافراز اسلام، با ترور ناجوانمردانه رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیسم به یاران شهیدشان پیوستند.

این پیام می افزاید: جهان اسلام تا ابد، وام‌دار و مدیون این مردان بزرگ و یاران مجاهدشان خواهد بود؛ آنها در طول سال‌ها مدیریتِ جبهه مقاومت، توانستند نه تنها شاخ غرور نظامی رژیم صهیونیستی را بشکنند بلکه همچون سدّی محکم و نفوذناپذیر، باند جنایت‌کار و جهان‌خوار صهیونیسم را در درون سرزمین‌های اشغالی زمین‌گیر کنند اما صهیونیست‌های جنایتکار بدانند که شهادت این عزیزان نه تنها پایان مقاومت نیست بلکه به زودی خواهند دید که یاران و سربازان و دلدادگان پرشمار جبهه مقاومت در گوشه‌گوشه‌ عالم با نیرویی مضاعف راه این شهیدان را ادامه خواهند داد.

مدیرعامل و فرمانده بسیج کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: اینجانب به نمایندگی از هیأت مدیره کانون و خانواده بزرگ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با بیش از ۱۲۰۰ دفتر در سراسر ایران اسلامی، این شهادت مظلومانه را به ساحت مقدس قرآن کریم، اهل بیت علیهم‌السلام بویژه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نائب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله‌تعالی) و جمیع آزادگان و عدالت‌خواهان عالم تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha