بهزاد داوری با «آنجا» نقاشی‌هایش را به گالری بام برد/ رقص رنگ‌ها در طبیعت+ فیلم

تهران- ایرنا- آنجا، جایی است در همین نزدیکی که مرا با خود می‌برد به دوردست‌ها؛ بهزاد داوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون دومین نمایشگاه نقاشی با آبرنگ خود را پس از اصفهان، این بار در تهران دایر کرده است، نمایشگاهی با عنوان «آنجا» و متشکل از ۳۳ اثر از طبیعت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آنجا، روز شنبه با نمایش ۳۳ اثر آبرنگ با حضور جمعی از هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر، موسیقی‌، هنرهای تجسمی و ... در گالری بام گشایش یافت که جلوه‌های زیبایی از طبیعت را به نمایش گذاشته است؛ دورهایی آوایی است که مرا می‌خواند و آن دورها همان «آن‌جا»ست. حس مینیمال و در عین حال امپرسیونیسم در آثار عمق زیبایی به کارها داده است و قصه خود را از دل هر اثر بشنویم.

زندگی برای من، در طبیعت است

بهزاد داوری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: آثار، بیشتر طبیعت و مناظری است که به آنجاها رفته‌ام. زندگی برای من، در طبیعت است. نبض زندگی در طبیعت است به دور از دغدغه‌ها. رهایی از آنچه در فضای زندگی روزمرگی است.

بهزاد داوری با «آنجا» نقاشی‌هایش را به گالری بام برد/ رقص رنگ‌ها در طبیعت+ فیلم

او افزود: من دانش‌آموخته تئاتر و نقاشی هستم. به سمت آبرنگ، به خاطر شفافیت و خلوصی که دارد رفته‌ام. کاراکتری که پیچیدگی ندارد و همه چیز خالص و زنده است اما در رنگ روغن و دیگر تکنیک‌ها پیچیدگی‌های بسیاری وجود دارد.
داوری در باب سینما و نقاشی و تفاوت این دو اظهار داشت: بازیگری را به خاطر جمعی بودن آن و نقاشی را هم به خاطر خلوتی و تنهایی‌اش دوست دارم.

پدر و مادرم مشوق اصلی من در راه هنر بودند

او گفت: رفتن من به سمت و سوی هنر، به خاطر خانواده‌ام است که همیشه مشوقم بودند و پدرم که شاگرد تاج اصفهانی هستند من را بیشتر حمایت کردند و به من خط دادند. حتی پدرم می‌گوید من اسم تو را بر اساس حسین بهزاد نقاش و مینیاتوریست انتخاب کردم. پدر و مادرم مشوق اصلی من در راه هنر بودند.

بهزاد داوری با «آنجا» نقاشی‌هایش را به گالری بام برد/ رقص رنگ‌ها در طبیعت+ فیلم

در آیین گشایش این نمایشگاه، رضا بابک، سارا بهرامی، مهدی پاکدل، فاطمه گودرزی، پویان گودرزی، مسعود فروتن، بهرام عظیمی، آرمان فیاض، بهزاد عبدی، حمیدرضا پگاه، هومن برق نورد، پوریا میاندهی، بهناز نادری، حسین اسماعیلی، اسماعیل حاجی، نقی نعمتی، علی اسدالهی، داوود خیام، فریدون کوچکیان، محمدعلی سجادی، امرالله احمدجو، محمدحسین فرحبخش و ... حضور داشتند.

بهزاد عبدی آهنگساز گفت: وقتی وارد نمایشگاه می‌شوی، اولین تابلو، تو را به شنیدن قصه‌ رنگ‌ها دعوت می‌کند. رنگ‌هایی که در خاطره‌ تمامی ما از کودکی تا به امروز، ثبت و ضبط شده‌اند. رنگ‌هایی که مثل نت موسیقی در دل بوم، نقش بسته‌اند و به دوردست‌هایی می‌برد که پر از آواز پر چلچله‌هاست.

علی اسدالهی کارگردان و عکاس هم تصریح کرد: بهزاد در کار آبرنگ هم درجه یک است و هر چقدر پیش می‌رویم، می‌بینیم که بیشتر پیگیر است. ترکیب این که یک آرتیست بین هنرهای مختلف در حال حرکت باشد و به شکل حرفه‌ای دربیاید، بهزاد در موسیقی هم کاملا ژوست و زیبا می‌خواند. در نقاشی‌هایش هم خوب می‌فهمیم، گرایش به رنگ و طرح‌های ایرانی دارد.

بهزاد داوری با «آنجا» نقاشی‌هایش را به گالری بام برد/ رقص رنگ‌ها در طبیعت+ فیلم

همچنین آرمان فیاض فیلمبردار گفت: سال‌ها شاهد هنر بهزاد هستم و خوش‌سلیقگی او در سینما، تئاتر و نقاشی. بهزاد صاحب یک روحیه آرتیستیکی است و در هر حال و هر زمینه‌ای که کار می‌کند این روحیه را با خود دارد. این سلیقه در کمپوزسیون‌ها، ترکیب‌بندی و فریم‌ها در نقاشی کردن او مشهود است.

نقی نعمتی کارگردان هم اظهار داشت: نقاشی‌های بهزاد بسان یک رویای ذهنی‌اند، بسان یک هایکو... در حین تماشای آنها، برای لحظاتی خودت را در دل تابلوها تجسم می‌کنی و چه چیزی زیباتر از این در جهان هنر که تو را برای لحظاتی از زندگی تکراری رها کند.

بهرام عظیمی کارگردان و انیمیشن‌ساز هم گفت: ۳۰ سال است بهزاد را می‌شناسم. چند ویژگی خاص دارد که خیلی مهم است؛ خانواده‌دوست است و هنرمند. ذاتا هنرمند است و هر کار هنری را می‌تواند انجام دهد. او کاراکترهای مختلفی را که بازی کرده به درستی ایفا کرده است.

فاطمه گودرزی بازیگر هم خاطرنشان کرد: نقاشی‌های آبرنگ از طبیعت. چیزی که مفتون آن شدم تلفیق رنگ‌هایی بود که از آن استفاده کرده بود. بسیار با ظرافت بود و چقدر همخوانی داشت.

بهزاد داوری با «آنجا» نقاشی‌هایش را به گالری بام برد/ رقص رنگ‌ها در طبیعت+ فیلم

حمیدرضا پگاه بازیگر هم گفت: به بهزاد تبریک می‌گویم. همبازی بودیم. می‌دانستم نقاشی هم می‌کشی اما وقتی دیدم شگفت‌زده شدم. امید است موفقیت‌هایت تداوم داشته باشد.

محمود معظمی کارگردان هم اظهار داشت: بهزاد داوری جزو آن دسته از بازیگرانی است که علاوه بر بازیگری در آثار مختلف و سابقه تئاتری خیلی خوب، سالهاست مشغول نقاشی است و آثار خیلی خوبی طراحی کرده و خیلی از کارهایش را دیده‌ام و می‌پسندم. بازیگرانی که مشغول کارهایی هنری هستند، نگاه آرتیستیکی‌تری دارند و از فضای سینما و بازیگری دور نیست.

مسعود فروتن پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز گفت: تابلوهای بهزاد داوری رنگی از طبیعت و واقعیت دارد اما پرده‌ای از خیال است که بیرون کشیده است. بهزاد روی پرده‌های واقعیت خیالی را کشیده است.

همچنین فریدون کوچکیان نقاش اظهار داشت: آینده‌ای که روبروی بهزاد داوری می‌بینم روشن روشن است و درخشان چرا که رشد و آموخته او را لحظه به لحظه دیده‌ام و از صمیم قلبم به او تبریک می‌گویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha