کوبا حملات اسرائیل به فلسطین، لبنان و یمن را محکوم کرد

تهران- ایرنا- برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین، لبنان و یمن را محکوم کرد و هشدار داد که این اقدامات موجب جنگ گسترده در خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رودریگز بامداد دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما اقدامات نظامی اسرائیل را که با حمایت آمریکا انجام می‌شود و حملات آن به فلسطین، لبنان و یمن را که موجب جنگ گسترده در خاورمیانه می‌شود، محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه کوبا افزود: ما تاکید می‌کنیم که تنها راه حل این مناقشه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ است.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز به بندر الحدیده یمن حمله کرد که پنج شهید و ۴۵ زخمی بر جای گذاشت.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به تأسیسات غیرنظامی در الحدیده، تلاشی از جانب این رژیم با هدف شکستن اراده و تصمیم یمن برای یاری غزه است.

وی گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا (به یمن) محکوم و مردود است و غیرممکن است که بر اراده ملت یمن تأثیر گذارد؛ اراده این ملت قدرتمندتر از زورگویی اسرائیل و آمریکا علیه ملت‌های منطقه است.

غزه نیز در حدود یک سال گذشته مورد تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. از سوی دیگر شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۹۵ نفر و شمار مجروحان به ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha