تحلیل‌گر انگلیسی: اسرائیل منبع اصلی بی‌ثباتی در جهان است

لندن – ایرنا – یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در انگلیس تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تداوم جنایت در غزه و لبنان، قوانین بین‌المللی را به‌طور جدی نقض و ثبات کرده است که منبع اصلی بی‌ثباتی در جهان است.

مارکوس پاپادوپولوس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: ترور حسن نصرالله هیچ نتیجه مثبتی برای (رژیم) اسرائیل در پی نخواهد داشت. در واقع این اقدام که نقض جدی قوانین بین‌المللی است، تنها به تقویت جنبش مقاومت در غرب آسیا کمک خواهد کرد.

وی افزود: قتل یک سیاستمدار که حزب او بخشی از دولت لبنان است، سبب شده است تا مردم سراسر جهان به خطرات اسرائیل پی‌برده و به این نتیجه برسند که این رژیم، یکی از منابع اصلی بی ثباتی در جهان است.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل، حزب الله لبنان را یک نیروی جنگی «متعارف و توانمند» توصیف کرد که بسیار مجهز، با انگیزه بسیار خوب و رهبری عالی است و تجارت ارزشمندی را در جریان مبارزه با القاعده و داعش در جنگ سوریه کسب کرد. این درحالیست که به گفته او رژیم صهیونیستی در طول جنگ، به این «سازمان‌های تروریستی فاسد» کمک کرد.

وی اضافه کرد:‌ حزب الله لبنان در میان لبنانی‌ها، از جمله مسیحیان، بسیار محبوب است، بنابراین روند حمایت و جذب نیرو در این تشکیلات با ترور حسن نصرالله مختل نخواهد شد و برعکس، جریان آن تقویت می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در پاسخ به سووالی درباره آینده تحولات منطقه گفت: از نظر من احتمال تداوم حمله (رژیم) اسرائیل به لبنان بعید است. اول از همه، ارتش اسرائیل در غزه گرفتار شده است، بنابراین برای این رژیم جنگیدن در دو جبهه (غزه و لبنان) به‌لحاظ نظامی و اقتصادی بسیار پرمخاطره است.

وی ادامه داد: مساله دیگر بازوی نظامی حزب الله است که من بعید می‌دانم ارتش اسرائیل بتواند حزب الله را در یک نبرد زمینی شکست دهد.

پاپادوپولوس گفت: اگر اسرائیلی‌ها نتوانستند در سال ۲۰۰۶ حزب‌الله را حتی با نیروی هوایی خود شکست دهند امروز هم قطعاً نمی‌توانند موفق شوند، ضمن آنکه توان جنگ حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ تاکنون بسیار افزایش یافته است.

پاپادوپولوس، فرماندهی و ساختار حزب الله لبنان را «بسیار قوی» توصیف و تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند این تشکیلات نظامی را تضعیف و «سر آن را جدا کند»

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha