دیپلماسی فرهنگی و مغناطیس مقاومت

۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبر: 85612548
مهدی بزازان | مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
دیپلماسی فرهنگی و مغناطیس مقاومت

تهران- ایرنا- اگر چه شهادت «سیدحسن نصرالله» خبری باورنکردنی است، اما در حین حال، گزاره‌ای حتمی به حساب می‌آید؛ زیرا آنان که در راه آرمان و اعتقادات‌شان مبارزه می کنند، از جان‌گذشتگانی هستند که هر لحظه از زندگی‌شان، رنگ و بوی شهادت دارد و عروجشان، تقدیری لایتغیر خواهد بود.

سید عزیز مقاومت، علاوه بر ویژگی‌های بارزی که در عرصه مدیریت و سیاست و دفاع داشت، برجستگی دیگری داشت که می‌توان آن را در عرصه فرهنگی، تعریف کرد. در واقع، شهید نصرالله، فرهنگساز عرصه مقاومت در قرن جدید بود. او چهره ای با عظمت و به حق از جریان ضد ظلم با بهره مندی از آموزه های دینی و مکتب عاشورا به جهان نشان داد. به طوری که بسیاری از آنانی که با مکتب آزادگی هزار و چهارصدساله، آشنایی نداشتند به واسطه سخنرانی های نافذ و جاذب سید عزیز، به این سو، گرایش پیدا کردند و شیفته شدند.

اما آنچه که نباید در این شرایط، مغفول بماند، قدرت دیپلماسی فرهنگی سیدحسن نصرالله و دستگاه حزب الله بود که می تواند دستمایه فعالیت های بسیاری از گروه ها و سازمان ها و دولت ها باشد. حزب الله به فرماندهی شهید نصرالله، پیش از آنکه به توان دفاعی و نظامی اش تکیه کند، بر توان فرهنگ ساز نیروهای انسانی اش تکیه کرد. هر نیروی مقاومت، تبدیل به نمادی شده است که می تواند او را در برابر قدرت های ظالم و متجاوز، منشاء امید و آبرو سازد. در واقع، آزادگان عالم، در چنین شرایطی، می توانند با انگیزه و احساس مسوولیت بالا و بدون نگرانی از پیامدها و فشارها، دست به اقدام بزنند و فریاد حقانیت و شرافت جبهه مقاومت را سر دهند.

دیپلماسی فرهنگی و مغناطیس مقاومت
مهدی بزازان | مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

گستره نفوذ فرهنگی مقاومت که حزب الله و در رأس آن؛ شهید نصرالله قرار دارند، همه مرزها را در نوردیده است و امروز می بینیم که در جغرافیایی که ضریب نفوذ رسانه ای غربی ها، به شدت بالاست، طرفداران مقاومت، سر بر می آورند و تبدیل به آزادگانی می شوند که پس از این، سرمشق نسل امروز و فردا خواهند شد. به طوری که رهبر معظم انقلاب در نامه ای خطاب به دانشجویان آمریکایی، ایشان را ایستادگان در سمت درست تاریخ، خطاب کردند و فرمودند: «شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه می‌کند.» در واقع، دیپلماسی فرهنگی مورد اجرای جبهه مقاومت که شهید نصرالله، منادی و مجری آن بود، عاملی وحدت آفرین به حساب می آید که قلب همه حق جویان به سمت مغناطیس مقاومت جذب می کند.

آنچه که سیدحسن نصرالله و قهرمانانی همچون او، از خود به جا گذاشته اند و خواهند گذاشت، همانا همین فرهنگ ماندگار و بی زوال مقاومت است و استفاده درست آن در گسترش تفکر حقانیت و آزادگی. دیپلماسی فرهنگی شهید عزیز مقاومت، سرمشقی است تا بتوانیم جاودانگی عظمت عدالت و وحدت را در همه سرزمین ها، جاری کنیم. ان شاءالله.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha