تردستی تماشایی همتی و عباسی در تئاتر

۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبر: 85612592
جبار آذین | منتقد و مدرس سینما، تئاتر و تلویزیون
تردستی تماشایی همتی و عباسی در تئاتر

تهران- ایرنا- ایست و تردست، دو نمایشنامه کوتاه در یک کتاب و نوشته سیروس همتی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر و از هنرمندان مستعد و فعال هنرهای نمایشی در ایران است.

نمایشنامه تردست سال‌ها قبل به همت هنرمند زنده‌یاد و توانا علی سلیمانی به روی صحنه رفت و این روزها این نمایشنامه ارزشمند دفاع مقدسی به کارگردانی و تهیه کنندگی میثم عباسی، هنرآفرین با ذوق و متعهد کشور به شیوه نمایشنامه‌خوانی با یاری هنرمندان خوبی به ترتیب نقش‌‍‌آفرینی چون داریوش نوبهاری، بابک نوری، فرهاد بشارتی، مختار سایقی، رامین پرچمی در معرض تماشای هنردوستان قرار گرفته است.

تردست روایت جذاب و طنزآمیز حضور یک شعبده‌باز در جبهه جنگ است. او در فضای جبهه و جنگ، موفق به انجام تردستی‌های متفاوت و شگفت می‌شود و... .

تردستی تماشایی همتی و عباسی در تئاتر
جبار آذین

پردازش درست و باورپذیر شخصیت‌ها و حوادث و ماجراها، خلق دیالوگ‌ها و مناسبات نمایشی و دراماتیک و بازی‌های تماشایی و کارگردانی خوب از امتیازهای این اثر بامحتوا و خوش پرداخت نمایشی است.

در شرایطی‌ که اوضاع فرهنگ و هنر به دلیل نامدیریتی‌ها و تمایل گروهی از هنرمندان تئاتر از مسیر پول و پارتی به سوی اجراهای بازاری و کاسبی سوق یافته و جمعی دیگر از تئاتری‌ها به علت پاسداری از حریم و حرمت خود و تئاتر تن به اجرای سفارشی و فرمایشی نمی‌دهند، اجرای آثار با ارزشی مانند تردست، حتی در قالب نمایشنامه‌خوانی، کوششی قابل تحسین از هنرمندانی است که همچنان به تعهدات فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و باورهای ارزشی و هنری و مردمی خود وفادار مانده و می‌کوشند در حد بضاعت‌های هنری خود، هنرمندانه و متعهدانه، پرچم هنر والای تئاتر را در ایران‌زمین در اهتزاز نگه دارند. آیین نمایشی نمایشنامه‌خوانی نمایش جذاب «تردست» در پردیس تئاتر شهرزاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha