آمادگی قوه قضاییه برای کمک به دولت در ساماندهی اتباع

تهران - ایرنا - سخنگو و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: دولت بازگرداندن اتباع غیرمجاز را دنبال می‌کند و در هر بخشی که به قوه قضاییه نیاز داشته باشند آمادگی داریم که به آنها کمک کنیم تا این حوزه سر و سامان بهتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، اصغر جهانگیر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره ساماندهی اتباع غیرایرانی اظهار داشت: در این زمینه از سازمان ملی مهاجرت دعوت کردیم و جلسات مشترکی با آنها تشکیل شد. در این نشست‌ها مطالبی درباره چگونگی استفاده از حضور اتباع به عنوان فرصت‌های کشور و اینکه اگر خدایی نکرده تهدید یا ضعفی وجود دارد، چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد؛ مطرح شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان ملی مهاجرت برنامه کاملی را برای ساماندهی اتباع دنبال می‌کند و در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم قوه قضاییه نیز تلاش می‌کنیم متناسب با وظایفی که داریم به آنها کمک کنیم.

جهانگیر درباره تحصیل کودکان اتباع گفت: کودکان اتباع که اکنون در جامعه حضور دارند، به موازات کودکان ایرانی از تحصیلات رایگان بهره‌مند می‌شوند و از این تحصیلات می‌توانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی رسیدگی به مسائل اتباع، برعهده دولت است و ضابطان به ویژه نیروی انتظامی در این زمینه برنامه‌های خوبی برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن اتباع دارند.

جهانگیر درباره پیشگیری از وقوع جرم در حاشیه‌ شهرهای بزرگ مانند تهران نیز تصریح کرد: وقوع جرم به اتباع اختصاص ندارد و در همه بخش‌ها ممکن است جرم اتفاق بیفتد، به خصوص در حاشیه‌ها به دلیل امکانات کمتر و محرومیت‌ها وقوع جرم بیشتر است و گاهی اوقات ممکن است شاهد برخی از جرایم باشیم. این مسئله به صورت خاص به اتباع باز نمی‌گردد و می‌تواند شامل همه از جمله اتباع هم باشد. فعالیت‌هایی که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در حوزه حاشیه‌نشینی انجام می‌دهیم، شامل همه افراد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha