۵۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه در حال ساخت است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم با سرعت بیشتری تکمیل می‌شود، گفت: اکنون ۵۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه در حال ساخت است.

رامین الماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۹ هزار واحد از این تعداد را اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن می سازند و مابقی را برای ساخت و تکمیل در اختیار متقاضیان قرار دادیم و این در حالی است که ساخت مسکن در قالب این پروژه ها در استان کرمانشاه امروز بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن ۵۵۰ میلیون تومان است و امکان افزایش آن هم وجود دارد، درخصوص طرح شهید آوینی که مختص خبرنگاران استان است هم گفت: تعداد ثبت نامی ها در این طرح به حد نصاب نرسید و مقرر شد بخشی از ظرفیت این طرح توسط تعاونی ها تکمیل شود.

الماسی از عزم دولت چهاردهم برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رییس بانک مرکزی برای تزریق مالی به پروژه های نهضت ملی و ارائه تسهیلات به این پروژه ها و مردم از طریق بانک مسکن، تاکید کردند و گفتند که دولت چهاردهم متعهد است تمام پروژه های نهضت ملی مسکن را به اتمام برساند و به مردم تحویل دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه ساخت و ساز مسکن در سکونتگاه های غیررسمی را یکی دیگر از اولویت های اداره کل راه و شهرسازی دانست و افزود : حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه های غیررسمی رفته است به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد.

الماسی بر خانه دار شدن افراد زیرپوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: ساخت مسکن برای خانواده های زیرپوشش نهادهای حمایتی برعهده بنیاد مسکن است و همچنین کارگروهی ویژه برای کمک به بنیاد شهید تشکیل شده است تا خانواده های شهدا و ایثارگری که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده اند، بتوانند خانه دار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ایجاد فضاهای آموزشی، درمانی و رفاهی را برای پروژه های مسکن ضروری عنوان کرد و افزود: سه مدرسه و سه درمانگاه در حال ساخت است و در یک تفاهم نامه با اداره کل نوسازی مدارس بنا داریم ۴۴ مدرسه را در استان بسازیم که امروز برای ساخت ۳۶ مدرسه جانمایی های لازم صورت گرفته است که ۵۰ درصد منابع آن را هم از صندوق ملی مسکن دریافت می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha