بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان جابجا شد

اهواز- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی استان در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ جابجا شده است.

محمد جولانژاد دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۱۰۵ هزار سفر جابجا شده‌ است افزود: عمده کالاهای جابجا شده به سایر نقاط کشور شامل ذرت دامی، کنجاله، بنزین، مصالح ساختمانی، شکر، آهن اسفنجی، انواع ورق آهنی، انواع بذر دانه های روغنی، چغندرقند و کود اوره است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در بازه زمانی یاد شده بیش از ۶.۵ میلیون تن کالای اساسی نیز از بندر امام خمینی(ره) جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد.

جولانژاد با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۲۸۰ هزارسفر جابجا شده است تصریح کرد: در نیمه نخست امسال روزانه به صورت متوسط سه هزار کامیون وارد بندر امام خمینی (ره) شده و کار جابجایی کالاها را برعهده داشتند.

وی بیان کرد: در همین مدت ۴.۶ میلیون تن انواع ترکیبات نفتی و شیمیایی توسط ۱۹۸ هزار سفر از استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۵ درصدی را نشان می دهد.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر از بزرگترین بنادر فعال ایران است.

این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha