وزش باد در مناطق دریایی هرمزگان ادامه دارد

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی که از اوایل هفته جاری در استان آغاز شده و با شدت کمتر تا فردا سه‌شنبه ادامه دارد.

مجتبی حمزه‌نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به تداوم ناپایداری جوی و دریایی در نقاطی از استان هرمزگان اظهار کرد: تداوم باد نسبت شدید جنوب شرقی در مناطق دریایی استان تا ظهر امروز ادامه دارد که سبب مواج ماندن دریا می‌شود اما از ساعات ظهر از میزان شدت باد کاسته خواهد شد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود با جلوگیری از رفت و آمدهای شناورهای سبک تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان انجام شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات و برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی تنگه هرمز رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد توصیه کرد: در ساعات بعدازظهر و شب از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی به‌ویژه در منطقه بشاگرد خودداری شود.

وی ادامه داد: طی روز جاری علاوه بر ارتفاعات در برخی جزایر خلیج‌فارس نیز احتمال وقوع ناپایداری موقتی به صورت رخداد رگبار پراکنده و رعد و برق و افزایش سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود و در پاره‌ای نقاط مرکزی و غربی در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش موقتی سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان یادآور شد: از لحاظ دمایی از روز چهارشنبه در غالب نقاط استان افزایش دما در طول روز پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha