هشدار دیپلمات روس نسبت به پیامدهای سیاست‌های جنگ‌طلبانه اسرائیل و آمریکا در منطقه

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در سرزمین های اشغالی ضمن انتقاد از سیاستهای جنگ طلبانه آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه اعلام کرد که کشورش خواستار توقف جنگ در لبنان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تاس، آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در تل آویو در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «راسیا-۲۴» بر لزوم حرکت به سمت روش های سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل وضعیت کنونی منطقه تاکید کرد و افزود: روسیه از اسرائیل می‌خواهد که فوراً درگیری ها در لبنان را متوقف کند تا از عواقب و پیامدهای ناگوار آن در منطقه جلوگیری کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اگر تنش ها و شرایط کنونی با روش های مسالمت آمیز و روابط دیپلماتیک حل و فصل نشود، عواقب هولناک آن بر همه کشورهای منطقه تاثیر خواهد گذاشت و همان طور که سابقه جنگ در لبنان نشان می دهد پیشروی هر متر در خاک این کشور و افزایش تنش ها و درگیری ها می توانند منجر به جنگی چند ساله شوند و سیاستمداران اسرائیلی به خوبی به این موضوع واقف هستند.

این دیپلمات روس تاکید کرد که شرایط کنونی در منطقه خاورمیانه و تشدید درگیری ها نتیجه ی سیاست های غلط و شکسته خورده آمریکا است.

سفیر روسیه در سرزمین های اشغالی تصریح کرد که واشنگتن با انحصار فرآیندهای سیاسی و عملکرد های خودکامه در مسیر منافع خود، هژمونی و نفوذ خود را در منطقه حفظ می کند.

ویکتوروف در همین ارتباط گفت: من از همگان می خواهم به نقش بسیار بدخواهانه و غیرسازنده آمریکا در منطقه خاورمیانه و مسئولیت بزرگ این کشور در قبال رویدادهای جاری توجه کنند.

وی همچنین تاکید کرد که جان انسان ها و غیر نظامیان در خاورمیانه بسیار برای روسیه اهمیت دارد و این کشور برای حل تنش ها در این منطقه تلاش خواهد کرد و جز این امر به دنبال هیچ هدف سیاسی و ژئوپلیتیکی در منطقه نیست.

سفیر روسیه در سرزمین های اشغالی اذعان داشت که نیروهایی در منطقه خاورمیانه وجود دارند که علاقه مند به گسترش درگیری ها هستند و میخواهند ایران و آمریکا را به صحنه این نبردها بکشانند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات حزب‌الله موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ به طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha