پخش سریال‌های «هفت سنگ» و «رستاخیز تفنگ‌ها» در پی تحولات لبنان/ «مهمان‌کشی» کلید خورد

تهران- ایرنا- شبکه آموزش سیما با پخش برنامه‌ها و مستندهای مختلف و سریال «هفت سنگ» نگاه ویژه ای به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت سید حسن نصر الله دارد. کلید خوردن مجموعه نمایشی «مهمان‌کشی»، پخش سریال «رستاخیز تفنگ ها» و ویژه برنامه‌های «سیمای خانواده» و «کافه مستند» با موضوع بررسی تحولات اخیر لبنان از دیگر اخبار امروز تلویزیون است.

به گزارش ایرنا از شبکه آموزش سیما، با توجه به جنایات جدید رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله شبکه آموزش سیما با پخش برنامه‌ها و مستندهای مختلف، چهره منحوس این رژیم جنایتکار را به نمایش می‌گذارد.

مجموعه مستند «باریکه نور» هر روز ساعت ۱۴:۲۰ به مرور حضور سی ساله جریان های اسلامی مقاومت در خاک فلسطین و مبارزات مردم این سرزمین با اشغالگران می پردازد.

برنامه «مثبت آموزش» با دعوت از کارشناسان، خانواده شهدای مدافع حرم و همجنین سالار ولایت مدار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به موضوع مقاومت، ترور و جنایت رژیم اشغالگر قدس می‌پردازد.

مستند «ابوجهاد» روایت زندگی و مبارزات مرحوم احمد جبرئیل، بنیانگذار گروه جبهه خلق برای آزادی فلسطین از زبان خودش سه شنبه۱۰ مهر ماه ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.

«وداع با اسلحه»، روایتی مستند از زندگی و زمانه یاسر عرفات، موسس و رهبر جنبش فتح و رییس دولت خودگردان فلسطین می باشد. در این مستند، سیر دگرگونی عرفات از یک مبارز به یک سیاستمدار، سیر تاسیس جنبش فتح، سیر مذاکرات صلح عرفات و رژیم صهیونیستی، انتخاب عرفات به عنوان رییس دولت خودگردان، اختلافات فتحی شقاقی رییس جنبش جهاد اسلامی و عرفات و ... مورد بررسی قرار می‌گیرنداین مستند .سه شنبه بعد از اذان صبح مهمان خانه های ایرانی است.

«اسرائیل رویای بازگشت» مستندی است که به نقشه های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس را بررسی می کند. این مستند چهارشنبه ۱۱ مهر ساعت ۷ صبح از شبکه آموزش پخش می شود.

«اسرائیل تخریب مساجد» مستندی است از حملات بیرحمانه ای که رژیم اشغال گر قدس به مساجد و اماکن مذهبی فلسطین داشته اما با وجود این مشکلات، مسلمانان به انجام فرایض دینی خود پای فشاری می کنند. این مستند چهارشنبه ۱۱ مهر ساعت ۱۷ از این شبکه روی آنتن می رود.

پخش سریال‌های «هفت سنگ» و «رستاخیز تفنگ‌ها» در پی تحولات لبنان/ «مهمان‌کشی» کلید خورد

مستند «اسرائیل؛ چشمان حقیقت» روایتی است از جانفشانی های خبرنگاران مستقر در فلسطین است که چهارشنبه ۱۱ مهر ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می رود.

همچنین مستند «معادله نصر» دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۰:۱۵، «سرزمین ققنوس» پنجشنبه ساعت ۱۰، «جمعه‌های کرانه باختری» سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۷ صبح از شبکه آموزش پخش می شود.

سریال «هفت سنگ» هر روز ساعت ۱۲:۱۵ از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

در خلاصه این سریال آمده است: «داوید» پسر «خاخام اسحاق» و «شریف» پسر «خالد» (شهردار شهرالخلیل)در سفری از اروپا به مقصد فلسطین، با یکدیگر در هواپیما آشنا می‌شوند. هم‌زمان با ورود آنها، نه تنها یک مقام امنیتی اسرائیلی ترور می‌شود، بلکه پس از اندکی، به اتومبیل «گورین» جانشین و مقام امنیتی جدید شهر هم سوءقصد می‌شود. مقام‌های امنیتی اسرائیل تصمیم می‌گیرند «داوید» (پسر خاخام اسحاق) را قربانی کنند تا بدین ترتیب، یک بهانهٔ قانونی برای جنگ مستقیم با «شیخ کریم» (رهبر مذهبی جنبش انتفاضه) پیدا کنند. «شیخ کریم» از میان همهٔ سلاح‌های گوناگون، در حمایت از انقلاب فلسطین، سنگ را انتخاب کرده و به نهضت معروف انقلاب سنگ شکل جدیدی می‌بخشد.

ویژه برنامه «سیمای خانواده»، در پی شهادت سید حسن نصرالله

فصل جدید برنامه «سیمای خانواده» که به تازگی به تهیه کنندگی احسان نیلی به روی آنتن شبکه اول سیما رفته است با شهادت سید حسن نصرالله، رهبر جبهه‌ی مقاومت از ابتدا هفته تا روز پنج شنبه به صورت ویژه به اتفاقات لبنان و محور مقاومت می‌پردازد.

برنامه «سیمای خانواده» که این روزها با رویکرد اصلاح سبک زندگی از شبکه یک سیما پخش می شود، با تغییر رویکرد با کارشناسان و مهمانان مختلف در فضای خانوادگی به مسائل پیرامون شهادت سید حسن نصرالله و اتفاقات منطقه و لبنان خواهد پرداخت.

این برنامه با اجرای فرشته ایزدی، زهرا شوقی، فاطمه رضاپور شنبه تا پنجشنبه این هفته (۷ تا ۱۲مهر) هر روز ساعت ۱۱ به صورت ویژه با محوریت کشور لبنان، حمله و بمباران رژیم غاصب اسرائیل به مناطق مردمی و ترور فرماندهان ارشد مقاومت پخش خواهد شد.

سیمای خانواده در این ایام هر روز میزبان یک خانواده شهید و یک کارشناس خواهد بود و تا به امروز خانواده شهید دقایقی، خانواده شهید بیدی و …. و کارشناسانی چون مهدیه شادمانی، کبری خزعلی، لیلا وصالی و … در برنامه حاضر شده‌اند.

سری جدید «سیمای خانواده» از گروه اجتماعی شبکه یک به مدت زمان ۵۰ دقیقه هر هفته ساعت ۱۱ روی آنتن می رود.

«مرزهای مقاومت» به «کافه مستند» رسید

ویژه برنامه «کافه مستند» با موضوع بررسی تحولات اخیر لبنان و شهادت سید حسن نصرالله مستندهای ویژه‌ای را پخش و به نقد و بررسی می پردازد.

مستند «مرزهای مقاومت» ساخته وحید فرجی و گویندگی علیرضا نوروزی با محوریت تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و شش جنگ بزرگ است که بین این رژیم غاصب با کشورهای عربی حاشیه فلسطین نظیر مصر، لبنان، سوریه و اردن رخ داده است. در هر قسمت از این مجموعه یکی از این جنگ‌ها به شیوه‌ای دقیق روایت شده و اتفاقات قبل، حین و بعد از آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اولین جنگ مربوط به سال ۱۹۴۸ و شکل‌گیری اسرائیل است و ۵ جنگ‌ بزرگ دیگر «بحران سوئز» در سال ۱۹۵۶، «جنگ ۶ روزه» در سال ۱۹۶۷، «جنگ یوم کیپور» در سال ۱۹۷۳، تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ (جنگ اول لبنان) و جنگ دوم لبنان مشهور به «جنگ ۳۳ روزه لبنان» را شامل می‌شود.

«کافه مستند» میزبان جواد موگویی، مستند ساز و پژوهشگر، در میز نقد و مهدی انصاری منتقد ثابت برنامه میهمان نگاه مستند دوستان است.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را در ویژه برنامه کافه مستند با محوریت اتفاقات لبنان و شهادت سید حسن نصرالله امروز دوشنبه ساعت ۱۸ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

پخش سریال «رستاخیز تفنگ ها» از شبکه تماشا

سریال «رستاخیز تفنگ ها» از شبکه تماشا پخش می شود.

با توجه به تداوم حملات وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و شهادت رهبر بزرگ مقاومت سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله، جمعی از یاران و شهادت مردم مظلوم و بی دفاع لبنان، «سریال رستاخیز تفنگ ها» هر روز ساعت ۱۴:۳۰ روی آنتن شبکه تماشا می رود.

این سریال با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰است.

داستان سریال روایت مقاومت مسلحانه جوانان روستایی به نام (المالکیه) در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف‌الدین است که علیه اشغالگری ارتش فرانسه قیام می‌کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا می‌کند.

خط اصلی این سریال بر محوریت اوضاع جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جبل عامل و بروز طرح صهیونیستی درباره فلسطین و شکل‌گیری نخستین شهرک‌های صهیونیستی در این کشور و نقش استعمار فرانسه و انگلیس در این باره است که منجر به شکل‌گیری انقلاب‌های متعددی تا سال ۱۹۲۶ می‌شود تا نهایتاً جبل عامل بر اساس تصمیم استعمار فرانسه به لبنان متصل می‌شود.

مجموعه نمایشی «مهمان‌کشی» کلید خورد

مرکز سیمافیلم از آغاز تصویربرداری سریال «مهمان‌کشی» در سالروز فرخنده ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

این مجموعه نمایشی در گروه تولیدات تاریخی سیمافیلم ساخته می‌شود و به زندگی و شهادت مسلم‌ بن عقیل(ع) می‌پردازد.

این مجموعه نمایشی که قرار است طبق برنامه‌ریزی‌ها برای پخش در محرم ۱۴۰۴ آماده شود در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد.

محمدمهدی فیاضی‌کیا نویسندگی این مجموعه نمایشی، احمد کاوری، کارگردانی و محمد کامبیز دارابی، تهیه‌کنندگی این کار را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha