۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85613120
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی رگبار پراکنده باران برای استان بوشهر پیش بینی کرد

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در نواحی جنوبی و مناطق شرقی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی بصورت وزش تندباد لحظه ای، رگبار پراکنده باران و رعد و برق، پیش بینی می‌شود.

محمد رضا انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:باتوجه به تغییر فصل و آب و هوا ، وقوع باران به شکل همرفتی است و ممکن است بصورت نقطه ای شدید باشد.

وی افزود: پیش بینی باران برای شهرستان های جنوبی استان بوشهر شامل دیر ، کنگان ، عسلویه و جم از عصر امروز است که تا فردا ادامه خواهد داشت.

انصاری اضافه کرد: همچنین تا روز چهارشنبه با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان بطور نسبی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طی این مدت، در برخی از ساعات خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در برخی مناطق جنوبی و شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی پیش بینی شده است.
انصاری ادامه داد: در مدت یادشده جهت وزش باد بطور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا نیز امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی و فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۳۵ دقیقه بامداد ، مد اول ساعت ۰۶:۲۰، جزر دوم ساعت ۱۳:۳۰ و مد دوم ساعت ۱۹:۲۵ خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: گرمترین دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۱ درجه سانتیگراد مربوط به شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی است.

وی بیان کرد: بیشترین رطوبت استان بوشهر نیز امروز با ۸۴ درصد در بندر گناوه ثبت شد.

انصاری یادآور شد: بیشترین دمای مرکز استان ۳۵ درجه سانتیگراد و رطوبت نیز ۶۱ درصد در شبانه روز گذشته ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha