هدیه دولت به فوتبالی‌های خراسان‌شمالی؛ آغاز بازسازی ورزشگاه ۱۹ مهر

بجنورد- ایرنا- ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹ مهر بجنورد که از سال ۹۷ تاکنون رها شده و در حال فرسودگی بود اکنون با تخصیص اعتبار جدید برای این مجموعه ورزشی در حال بازسازی است.

به گزارش ایرنا، بزرگترین طرح ورزشی خراسان‌شمالی با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۹۶ با حضور وزیر ورزش و جوانان وقت بهره برداری شد و قرار بود مردم این استان نیز طعم خوش بهره مندی از امکانات ورزشی را بچشند.

نبود متولی مشخص برای نگهداری از ورزشگاه ۱۹ مهر و هدر رفت سرمایه ورزشی چندین میلیاردی استان موجب شد تا این ورزشگاه در همین سن کم، گوی سبقت فرسودگی را از استادیوم قدیمی تختی بجنورد برباید و چیزی جز افسوس برای ورزشی های خراسان شمالی باقی نگذارد.

این ورزشگاه در زمینی به گستره ۴۵ هزار متر مربع اجرایی شده و زمین فوتبال، سالن بدن‌سازی، پیست دومیدانی، سالن کشتی و فضای اداری از ظرفیت های دیده شده در این مجموعه است اما برای نگهداری از آن اعتبار و تدبیری اندیشیده نشده بود تا جایی این مکان ورزشی در سال های اخیر به متروکه تبدیل شد.

موضوع فرسودگی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بجنورد در این مدت تبدیل به مطالبه ای مردمی شد و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز مشخص کردن وضعیت این ورزشگاه رها شده را در اولویت کاری خود قرار داد و اخیرا خبر از شروع بازسازی این مجموعه ورزشی بزرگ می دهد.

هدیه دولت به فوتبالی‌های خراسان‌شمالی؛ آغاز بازسازی ورزشگاه ۱۹ مهر

۱۵ میلیارد ریال برای بازسازی چمن

مدیرکل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار ایرنا می گوید: ورزشگاه ۱۹ مهر از طرح های ملی بهره برداری شده در سال ۹۶ است که با کوتاهی برخی مسوولان سابق ورزشی در نگهداری از آن دچار این وضعیت اسفناک شد.

غلامحسین شاکری کوشکی می افزاید: بازسازی این مجموعه ورزشی استان در اولویت کاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی قرار گرفت و بارها بازدیدهایی با مسوولان قضایی از این مجموعه ورزشی انجام شده است.

وی تصریح می کند: تاکنون چندین کارشناس از وضعیت این ورزشگاه بازدید داشته اند و اکنون بازسازی چمن با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

مدیرکل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی ادامه می دهد: بازسازی دیگر بخش های این ورزشگاه همچون خوابگاه ورزشی، رختکن، تعویض پروژکتور و دوربین های این مجموعه ورزشی نیز به زودی انجام خواهد شد.

شاکری کوشکی یادآور شد: نمایندگان خراسان شمالی نیز تاکنون رایزنی هایی با وزیر ورزش و جوانان برای جذب اعتبار در این خصوص داشته اند.

هدیه دولت به فوتبالی‌های خراسان‌شمالی؛ آغاز بازسازی ورزشگاه ۱۹ مهر

واگذاری ورزشگاه ۱۹مهر به هیات فوتبال

وی با بیان اینکه معمولا برای نگهداری از اماکن ورزشی اعتباری در نظر گرفته نمی شود، یادآور می شود: پیرو توافق با هیات فوتبال خراسان شمالی، ورزشگاه ۱۹ مهر به هیات فوتبال استان واگذار می شود.

وی می افزاید: با واگذاری این مجموعه ورزشی به هیات فوتبال حفاظت و نگهداری از این مجموعه ورزشی نیز بر عهده این هیات خواهد بود.

سرانه فضای ورزشی در خراسان شمالی ۵۷ سانتی متر مربع است که سه سانتی متر از میانگین کشوری بیشتر است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha