۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85613889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر سه هزار دانش آموز خراسان شمالی چشم انتظار کمک خیران

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۳۰۰ دانش آموز استان دارای والدینی بیمار و یا از کار افتاده هستند و نیاز به حمایت حامیان و خیران دارند.

به گزارش ایرنا، مجید الهی راد روز سه شنبه در مراسم جشن عاطفه ها در مدرسه شاهد فرشتگان بجنورد اظهارکرد: دانش آموزانی زیر پوشش این نهاد حمایتی تحصیل می کنند که دارای پدری بیمار و از کارافتاده هستند و توان تامین هزینه های معیشت را ندارد.

وی تصریح کرد: جشن عاطفه ها فرصتی برای کمک به همنوعان و دانش آموزان محروم است و باید در این موقعیت این دانش آموزان را درک کرد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری دارای ۵۳ هزار خانوار شامل ۱۰۶ هزار مددجوی زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

مشارکت چهار هزار فرهنگی خراسان شمالی در کمک به ایتام

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین گفت: چهار هزار نفر از فرهنگیان این استان در حوزه کمک به ایتام مشارکت دارند.

ابوالقاسم اکبری افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با کمک کمیته امداد و آموزش و پرورش و هشت هزار بسته توسط بنیاد علوی در آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند مهیا شد.

وی با اشاره به آرامش و امنیت قوی امروز مدارس ایران ادامه داد: مدارس لبنان و غزه اکنون تعطیل هستند و اسراییل غاضب بیش از ۸۰ مدرسه غزه را بمباران کرده است و بسیاری از دانش آموزان به شهادت رسیدند.

اکبری تاکید کرد: امروز تک تک دانش آموزان در جای جای ایران اسلامی حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم غزه و لبنان اعلام می کنند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha