۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85613932
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس‌جمهور فردا به قطر می‌رود

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85613932
رئیس‌جمهور فردا به قطر می‌رود

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران فردا (چهارشنبه) به منظور دیدار رسمی دو جانبه با امیر قطر و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا عازم دوحه پایتخت این کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه - ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - به منظور دیدار رسمی دو جانبه و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، در رأس هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به قطر سفر می کند.

این سفر ۲ روزه به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صورت می‌گیرد و قرار است دکتر پزشکیان دیدار رسمی با امیر قطر داشته باشد.

رئیس‌جمهور همچنین در نشست هیأت‌های عالیرتبه ۲ کشور نیز شرکت خواهد کرد و مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می کند و احتمالا دیدارهایی با برخی سران و مقامات کشورهای شرکت کننده در مجمع خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به ACD متشکل از ۳۵ کشور آسیایی است که بیش از ۲۰ سال است ارتقای گفت‌وگوی «درون آسیایی» را با هدف اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف همکاری در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی در دستور کار دارند. 

پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگوی همکاری آسیا برای اولین بار توسط نخست وزیر تایلند مطرح و این سازمان در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. 

تهران از مهرماه ۱۴۰۲، به مدت یک سال ریاست این مجمع را برعهده‌گرفته است که این تصمیم سال گذشته با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای عضو در تهران گرفته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha