۳۵ همت برای توسعه تجدیدپذیرها و بهینه سازی مصرف تخصیص یافت

تهران- ایرنا- معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیرها و بهینه سازی مصرف اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محسن طرزطلب» امروز (سه‌شنبه) در ششمین همایش انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: تلاش می شود این منابع برای سال آینده بیشتر شود.

وی ادامه‌داد: اکنون حمایت های بی نظیری از توسعه تجدیدپذیرها انجام می‌شود و هم دولت و هم مجلس در این موضوع پای کارند.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: براین اساس امسال باید قدم های خوبی برداشته شود.

طرزطلب خاطرنشان کرد: اگر امسال برای توسعه تجدیدپذیرها اقدام جدی نشود سال های آینده مشکلات بزرگ تر خواهد بود.

وی راهبرد و سیاستگذاری انجام شده سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا) را در مسیر افزایش تولید بر مبنای واحد مگاوات برشمرد و گفت: البته در برنامه هفتم توسعه احداث ‌۱۲ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر دیده شده است، اما انتظارات سرمایه گذاران بیش از هدفگذاری برنامه هفتم توسعه است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: سرمایه گذاران برای تولید ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار مگاوات درخواست داده اند که  تلاش می شود با ایجاد فرایندهایی، سرمایه گذاری این حوزه تسهیل و تسریع شود.

طرزطلب ضمن اشاره به برنامه ساتبا در بخش کولر آبی و گازی در حوزه بهره وری در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: بزودی درباره آن اطلاع رسانی بیشتر صورت می گیرد.

وی، از صدور "شناسه یکتا" برای پروژه های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید توسط سازمان برنامه خبر داد.

به گزارش ایرنا، شناسه یکتا کدی ۱۸ رقمی است که به شما امکان استعلام از آخرین وضعیت سند ملکی مربوط را می‌دهد. این شناسه مانند شناسنامه یا کد ملی منحصر به فرد است و پس از دریافت یک سند ملکی و طی کردن مراحل مربوط ثبت سند در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

رئیس ساتبا گفت: نامه‌ای به صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی ارسال شده است که بر اساس آن الحاقیه ای برای قراردادهای سرمایه گذاری قرار داده شود تا سرمایه گذاران اجازه پیدا کنند درصورت پرداخت نشدن منابع از محل ماده ۱۲، برق تولیدی را به صنایع بفروشند و یا آن را صادر کرده و یا به بورس سبز عرضه کنند تا از سرمایه گذاری در این حوزه مطمئن شوند.

طرزطلب از اختصاص منابع در اختیار دولت با عنوان "منابع اعتباری خط چین" برای بخش خصوصی خبر داد و گفت: ساز و کار آن بزودی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه با مجوز وزیر نیرو، قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر توسعه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرید تضمینی برق تا سه مگاوات محدود شده که به تدریج از سه مگاوات تا ۱۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha