۱۰۳ هزار خدمت بهداشتی و سلامتی به سالمندان قم ارایه شد

قم- ایرنا- کارشناس مسوول برنامه سالمندان مرکز بهداشت قم گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۰۳ هزار خدمت در قالب مراقبت‌های جسمی و سلامت روان در پایگاه‌های بهداشت استان به گروه سالمندان ارایه شد.

منصوره بناهان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی سالمند، افزود: در نیمه نخست امسال، ۴۰ هزار سالمند از خدمات پایگاه‌های بهداشتی قم بهره‌مند شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال که تعداد مراجعه‌کننده قشر سالمند ۳۵ هزار نفر بود، افزایش ۱۲ درصدی نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعیت سالمندان ثبت‌نام شده در پایگاه‌های بهداشت قم حدود ۱۵۰ هزار نفر است که از سال ۹۵ با شروع طرح تحول سلامت و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در پایگاه‌های بهداشت تاکنون حدود ۵۰ درصد آنان برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی گفت:‌ با توجه به ارایه خدمات مناسب به قشر سالمند، از خانواده‌ها تقاضا داریم نسبت به مراجعه به‌موقع و مرتب برای دریافت خدمات ویژه سالمندانشان توجه کافی و لازم داشته باشند.

بناهان با اشاره به این‌که سنین بالای ۶۰ سال در گروه سالمندان قرار می‌گیرند، گفت: در پایگاه‌های بهداشت خدماتی از جمله بررسی و آموزش شیوه زندگی سالم، بررسی وضعیت تغذیه و تن‌سنجی، بررسی سلامت روان ، ارزیابی وضعیت سالمند از نظر سقوط، ارزیابی خطرسنجی بیماری‌های قلبی و ریوی(کنترل رایگان فشارخون و آزمایش قند و چربی)، غربالگری سرطان کولورکتال و پستان توسط مراقبین سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ویزیت پزشک عمومی و خدمات کارشناسان تغذیه و سلامت روان برای سالمندان و سایر گروه‌های سنی در مراکز خدمات جامع سلامت به‌صورت رایگان در حال انجام می‌باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت به‌صورت ماهانه از چهار مرکز نگهداری سالمندان بازدید می‌کنند و اقدامات لازم را در زمینه رعایت بهداشت و جلوگیری از بیماری‌ها انجام می‌دهند.

اول اکتبر مصادف با ۱۰ مهرماه روز جهانی سالمند و از هفتم تا سیزدهم مهرماه نیز هفته ملی سالمند نام‌گذاری شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha