راهبردهای جمهوری اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی تابع رهبر انقلاب است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: سیاست خارجی و سیاست‌گذاری و راهبردهای جمهوری اسلامی درباره نوع واکنش و زمان واکنش نسبت به اقدامات رذیلانه رژیم جعلی اسرائیل در اختیار رهبر انقلاب است و ما نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر نخواهیم بود و موضع جمهوری اسلامی موضعی است که رهبری معظم انقلاب اعلام خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، حسین سیمایی صراف روز سه‌شنبه پس از حضور در دفتر حزب الله لبنان در تهران و امضای دفتر یادبود شهید سید حسن نصرالله، در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت سید و سالار مقاومت سید حسن نصرالله، افزود: خصلتی که این عزیز را از دیگر رهبران و مجاهدان تاریخی ممتاز کرده است این بود که شجاعت را عقلانیت و درایت آمیخته بود، هم آرمانخواه بود هم واقع‌گرا و وابسته به زبان و مذهب خاصی نبود.

وزیر علوم اظهارداشت: سید حسن نصرالله تنها برای مردم شیعه لبنان خدمت نمی‌کرد بلکه برای مجموعه لبنان و تمامیت ارضی این کشور خدمت می‌کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که سید حسن نصرالله هم در سرزمین لبنان، هم فلسطین و هم در میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان به عنوان یک الگوی شجاعت، مبارزه و حق‌طلبی شناخته می‌شد.

سیمایی صراف تاکید کرد: آنچه که امروز مسلمانان و حتی آزادیخواهان غیرمسلمان را به ستوه آورده؛ سیاست‌های دوگانه غرب است، متاسفانه غرب اقدامات رذیلانه اسرائیل را مشروع نامگذاری می‌کند و اقدام برای تامین عدالت تلقی می‌کند.

وی ادامه داد: این نوع واکنش‌ها در حالیکه اسرائیل بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر را نقض می‌کند و به عنوان جنایتکار جنگی و رژیم نسل‌کش بر همگان مبرهن شده است خشم مسلمانان را دو چندان کرده است.

وزیر علوم تصریح کرد: به طور قطع این مواضع هیچ خدمتی به صلح و امنیت جهانی نمی‌کند بلکه خشم و غضب مسلمان را بیشتر می‌کند و انشاء الله شاهد پیروزی حزب الله پیروزی ستم‌دیدگان و مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه ششم مهرماه ۱۴۰۳ در حمله جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهرماه به پشتوانه حمایت آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳ منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال بر عهده داشتن مسئولیت دبیر کلی حزب الله به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha