دلجویی نماینده رهبر انقلاب از خانواده جانباختگان معدن طبس

بیرجند - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی با شماری از خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس دیدار و ضمن ابراز همدردی، تسلیت رهبر معظم انقلاب را به آنان ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین احمد مروی روز سه شنبه به نمایندگی از مقام معظم رهبری به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه اخیر معدن، سرکشی و دلجویی از خانواده‌های حادثه دیده وارد طبس شد و از سوی استاندار خراسان جنوبی مورد استقبال قرار گرفت.

نماینده اعزامی رهبر انقلاب در ابتدای ورود به طبس در جلسه تشریح سانحه معدن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت مجدد این حادثه گفت: از طرف رهبر معظم انقلاب ماموریت یافتم که به خانواده‌های محترم سرکشی کنم، عرض تسلیت و احوالپرسی و تاثر و تاسف عمیق ایشان را به این خانواده‌های داغدیده منتقل کنم.

دلجویی نماینده رهبر انقلاب از خانواده جانباختگان معدن طبس

وی افزود: اگرچه همان روزهای اول حادثه مقام معظم رهبری پیام تسلیت دادند، ابراز همدردی و تاثر و اندوه خود را از این واقعه غمبار ابراز کردند و به مسئولان در بخش‌های مختلف سفارشات و تاکیدات لازم انجام شد اما دلشان به این مقدار آرام نگرفت و تسکین حاصل نشد لذا دیروز فرمودند از طرف ایشان در منطقه حضور یابم و تسلیت ایشان را به این خانواده‌ها ابلاغ کنم.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین مروی با حضور در منزل تعدادی از خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس، از آنان دلجویی کرد و هدایای رهبری توسط نماینده اعزامی ایشان به خانواده‌های داغدیده اهدا شد.

قرار است نماینده رهبر انقلاب در ادامه سفر به خراسان جنوبی با خانواده معدنچیان حادثه معدن طبس در شهرستان‌های عشق‌آباد، بشرویه و فردوس نیز دیدار کند.

دلجویی نماینده رهبر انقلاب از خانواده جانباختگان معدن طبس

همچنین استاندار خراسان جنوبی امروز با خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس در شهرستان‌ خوسف دیدار کرد.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

دلجویی نماینده رهبر انقلاب از خانواده جانباختگان معدن طبس

در پی وقوع این حادثه تاکنون وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دادستان کل کشور و تولیت آستان قدس رضوی به خراسان جنوبی آمدند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با مرگ مغزی ۲ نفر، شمار جانباختگان به ۵۱ نفر رسید.

استان خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha