تحقق ۵۰ درصدی بودجه شهرداری تهران در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مالی و اقتصاد شهردار تهران گفت: در ۶ ماهه نخست سال برنامه‌ریزی شد که ۵۰ درصد از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه محقق شود که به این عدد خواهیم رسید و این رویداد برای اولین بار در تاریخ شهرداری رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، لطف‌اله فروزنده روز سه‌شنبه در نشست فصلی مدیران حوزه معاونت مالی شهرداری تهران با اشاره به روند روبه رشد تحقق درآمدی شهرداری تهران افزود: این افزایش ۵۰ درصدی بودجه نتیجه همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: در سال گذشته میزان تحقق بودجه در پنج ماهه نخست سال ۶۳ درصد بوده که امسال به ۷۷ درصد رسیده و روند مثبتی را شاهد هستیم، عملکرد غیرنقد نیز به ویژه در واگذاری املاک، در فرآیند توافق با طرف مقابل است و به عملکرد اضافه خواهد شد.

فروزنده ضمن عرض تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان اظهار کرد: رژیم غاصب، کودک‌کش و سفاک صهیونیستی با ترور شهید مقاومت، سیدحسن نصرالله بار دیگر چهره ددمنشانه خود را به جهان نشان داد.

تحقق ۵۰ درصدی بودجه شهرداری تهران در در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳

تحول عظیم در پایتخت در حوزه حمل و نقل عمومی

فروزنده با اشاره به سرانجام رساندن قرارداد چین اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در روزهای آینده وارد پایتخت خواهد شد و با اضافه شدن ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس دیگر در گام‌های بعدی به شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد یک تحول عظیم در پایتخت خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در شهر تهران دیگر کلونی معتادان نداریم افزود: اقدامات فاخر مدیریت شهر در دره فرحزاد، کوه سنگی و دیگر مناطق که به عنوان کلونی معتادان بود موجب شد امروز این محدوده‌ها به عنوان تفرجگاه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: آزادراه شهید شوشتری و ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) پروژه‌های افتخارآمیزی است که امسال به نتیجه خواهند رسید و با افتتاح آنها شاهد تحول اساسی در کلانشهر تهران خواهیم بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران همچنین با اشاره به اجلاس سه‌روزه شهرداران بریکس، هوشمندسازی را از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در تهران عنوان کرد و یادآور شد: برای اینکه شهر تهران را محل امن و شاداب و بدون آلودگی باشد به سمت موضوعات هوشمندسازی حرکت کرده‌ایم.

فروزنده ادامه داد: همچنین در حاشیه اجلاس شهرداران بریکس، نیز طرح «من شهردارم» موفق به کسب رتبه برتر در رویداد جایزه نوآوری ۲۰۲۴ مسکو شد. این رویداد شامل ۱۲ بخش مختلف بود و طرح «من شهردارم» به عنوان ابتکار تهران مورد داوری قرار گرفت و به عنوان برنده انتخاب شد.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه مدیریت شهری در بحث مسکن افزود: امیدوارم با بهره‌مندی از ظرفیت عمرانی پروژه‌ها بتوانیم گام‌های مثبتی بیش از پیش در این خصوص برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha