شناسایی سرقتی‌بودن تلفن‌های همراه در کشورهای همسایه امکان‌پذیر است

مشهد-ایرنا- مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در مشهد و فعال در زمینه استعلام تلفن همراه گفت: بخشی از موبایل‌های سرقتی اکنون به کشورهای مجاور همچون پاکستان و ترکمنستان برای فروش ارسال می‌شوند، این شرکت آمادگی برای استعلام از سرقتی‌بودن این اقلام را دارد.

مهدی جمشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از تلفن‌های همراه سرقتی با قیمت اندک و پس از بسته بندی مجدد در کشورهای همسایه به فروش می‌رسند و این در حالی است که مردم آن کشورها نیز از سرقتی بودن آن ها بی اطلاع هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر و با همکاری کشور افغانستان، امکان ردیابی از تلفن های همراه وجود دارد و با فرهنگ‌سازی شکل گرفته در این کشور، مردم متوجه سرقتی بودن این اقلام می‌شوند.

جمشیدی با اشاره به بازدید سرکنسول‌های کشورهای پاکستان و ترکمنستان از مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور، ادامه داد: قابلیت های ردیابی تلفن‌های سرقتی برای سرکنسول ها توضیح داده شد و آنان از این موضوع استقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه اولین شرکت خصوصی هستیم که مجوز همکاری با دستگاه قضا را دریافت کرده اند، گفت: به تازگی و با همکاری یکی از سکوهای خرید و فروش کالای دست دوم کشورمان، شرایط خرید امن برای تلفن های همراه، لپ تاپ و تبلت را به وجود آورده ایم که امکان پیاده سازی آن در کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۸ توانسته است به عنوان هوشمندترین کسب و کار ایران معرفی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha