امام جمعه اصفهان: خدمت به خلق خدا در شغل آتش‌نشانان متبلور است

اصفهان- ایرنا- امام جمعه اصفهان گفت: «خدمت به خلق خدا» در شغل آتش‌نشانان متبلور است و نیروهای آتش‌نشانی در این راه جان خود را به خطر می‌اندازند تا دیگران را نجات دهند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز سه‌شنبه در دیدار با شماری از نیروها و مسوولان سازمان آتش نشانی اصفهان، افزود: کوچکترین تلاش برای نجات انسان‌ها و حتی دیگر مخلوقات خداوند یک کار شرافتمندانه و بزرگ است که قرآن و روایات نیز بر آن تاکید کرده اند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در دین اسلام قوانین بسیاری درباره تکریم مخلوقات خدا وجود دارد، اظهار کرد: بر اساس روایات، برترین خلق خدا آن است که به مخلوقات خدا خدمت کند و نیروهای آتش‌نشانی جزو این گروه هستند.

امام جمعه اصفهان: خدمت به خلق خدا در شغل آتش‌نشانان متبلور است

امام جمعه اصفهان با تاکید بر داشتن نیت خالص و خدایی در مسیر خدمت به خلق گفت: اگر نیت این اقدامات و کارها برای خدا باشد ارزشمند است تا جایی که اگر در این مسیر جان خود را از دست بدهد، شهید محسوب می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: وجود نیروهای ارزشمند و متدین در مجموعه آتش‌نشانی اصفهان سبب افتخار است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه گفت: بین نیروهای آتش نشانی روحیه جهاد و بسیجی‌وار بودن نهادینه شده است.

امام جمعه اصفهان: خدمت به خلق خدا در شغل آتش‌نشانان متبلور است

محمد مهدی مقدس‌زاده افزود: برای تامین امنیت و ایمنی مردم، در هر نقطه ای که مقدور باشد امدادرسان هستیم و خیر و برکت این کار در زندگی همه نیروها جریان دارد.

به گزارش ایرنا، بطور متوسط روزانه ۴۷ عملیات اطفای حریق و امدادرسانی توسط نیروهای سازمان آتش نشانی در اصفهان انجام می‌شود و بطور میانگین ۲۲ نفر نیز نجات پیدا می‌کنند؛ بیشترین موارد نجات شهروندان در ۶ ماه نخست امسال مربوط به حوادث آسانسور ناشی از قطع برق بوده است.

کلانشهر اصفهان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۴۰ ایستگاه آتش نشانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha