۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۴۰
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85614754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن نما» گشایش یافت

اصفهان_ایرنا_دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان فن نما ۱۴۰۳ سه شنبه شب در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با شعار «ما برای وصل کردن آمدیم» جهت هم‌رسانی نیازهای فناوری صنایع و دستگاه‌های اجرایی، توانمندی‌های مجموعه‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و مراکز رشد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های مالی از دهم تا سیزدهم مهر سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان آغاز به کار کرد.

این رویداد با اهداف روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری در حل مسائل ملی و منطقه‌ای و ارزش آفرینی ملی، تکمیل زنجیره ارزش با تمرکز بر تقویت ارتباطات اقتصادی در زیست بوم فناوری و جذب آحاد شهروندان بویژه نوجوانان و جوانان و افزایش علاقه و امیدآفرینی در آن‌ها به‌واسطه ایجاد زمینه مشارکت فعال برپا شده است.

همچنین این نمایشگاه با تمرکز بر حوزه‌های فناوری و نوآوری برای عموم شهروندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و شرکت‌ها قابل استفاده است.

در این رویداد بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری شهر و استان گرد هم آمده‌اند و موضوعات مختلفی همچون محیط زیست، سلامت، شهر هوشمند، فولاد، خدمات شهری و دیگر حوزه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

این نمایشگاه با حضور حدود ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ و صندوق‌های تأمین مالی و همچنین مجموعه‌ای از رویدادهای مختلف از قبیل مسابقه ملی رباتیک، بازی‌سازی رایانه‌ای، رویدادهای سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: حضور صنایع در این نمایشگاه کم‌رنگ است، در حالی که صنایع باید برای تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان حضور داشته باشند و از دانش، تجربه و توان آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: امروز هوش مصنوعی بسیار کاربرد دارد، بنابراین باید آینده‌نگر باشیم و فرصت و انگیزه را ایجاد کنیم تا همه از این دانش نوین استفاده کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در این نمایشگاه قراردادهای متعددی منعقد خواهیم شد که ردیف و اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در پایان نمایشگاه گزارشی از قراردادهای منعقد شده ارائه خواهیم کرد.

سعید ابراهیمی معاون شهردار اصفهان گفت:در این نمایشگاه بیش از ۴۳ رویداد مختلف از جمله سمینارها، چالش‌های معکوس و تجربه‌نوردی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:همچنین بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه از شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه حضور دارند که هدف آن‌ها ایجاد ارتباط بین نیازهای فناورانه و عرضه فناوری است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه فن‌نما در وسعتی بالغ بر ۸۰۰۰ متر مربع است که حدود ۵۰ درصد آن را شرکت‌کنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند و مابقی شامل حوزه‌های آموزشی، حمایتی، صندوق‌های تأمین مالی، دانشگاه‌ها و آینده‌سازان هستند که قرار است در آینده به توسعه فناوری و نوآوری کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha