۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85615080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نحوه شرکت در انتخابات میان دوره‌ای شوراها مشخص شد

تهران - ایرنا - طبق اصلاحات اعمال شده در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، در انتخابات میان دوره‌ای، در هر حوزه کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه - یازدهم مهرماه - مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در دستور کار صحن مجلس قرار گرفت و نمایندگان با مواد (۷)، (۸) و (۹) این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۷، تبصره ماده ۲۲ قانون، عیناً به عنوان ماده ۲۲ مکرر (۱) اصلاح می‌شود که طبق آن در انتخابات میان دوره‌ای، در هر حوزه کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند یا در هیچ حوزه ای رأی نداده باشند.

نمایندگان در ادامه با ماده (۸) طرح مذکور موافقت کردند که بر اساس آن یک ماده به عنوان ماده ۲۲ مکرر(۲) به قانون الحاق می‌شود که بر اساس آن رأی‌گیری از افرادی که تا قبل از پایان مهلت قانونی اخذ رأی در داخل شعبه حاضر شده و نوبت رأی‌گیری از آنان فرا نرسیده است، در حکم رأی‌گیری در مهلت قانونی تلقی می‌شود و اعضای شعبه موظفند رأی آنها را أخذ کنند.

همچنین براساس ماده(۹) که به تصویب نمایندگان رسید، در ماده (۲۵) قانون، عبارت «اسامی نامزدهای آن حوزه انتخابیه» جایگزین عبارت «اسامی نامزدهای تایید شده» می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha