هلال‌احمر نماد انسان‌دوستی و تبلور فرهنگ غنی مردم ایران است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه فعالیت‌های هلال احمر محدود به مرزهای ایران نیست، گفت: این جمعیت نماد انسان‌دوستی و تبلور فرهنگ غنی مردم ایران در سطح جهان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر با وی اظهار کرد: هلال‌احمر نباید از روایتگری در ارتقای سرمایه اجتماعی غافل شود بلکه باید اقدامات انجام شده به ویژه در حوزه فعالیت خود در بحران ها و نظایر آن را به اطلاع مردم برساند.

وی جمعیت هلال احمر را یک مجموعه مردمی دانست و عنوان کرد: ارتباط دوسویه بین مردم و حاکمیت به خوبی از سوی این نهاد بشردوستانه پیش برده می‌شود و حضور این جمعیت در بحران‌ها باعث دل‌گرمی و ارایه پیام حمایت حاکمیت از مردم شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: هلال‌احمر نماد انسان‌دوستی و تبلور فرهنگ غنی مردم ایران است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به اهمیت رویکرد تقویت آموزش‌های همگانی برای آمادگی مردم خاطرنشان کرد: هرچه مردم در شرایط بحران با موضوعات مدیریت بحران آشنا شوند، فعالیت‌های هلال احمر هدفمندتر و موثرتر خواهد شد.

عبادی زاده هرمزگان را استانی حادثه‌خیز دانست و مطرح کرد: استان هرمزگان طی سالیان اخیر از بروز حوادث طبیعی متعدد از جمله سیل و زلزله رنج می‌برد و جمعیت هلال‌احمر همواره در کنار مردم قرار داشته است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: هر مقدار شبکه مردمی جوانان و کانون‌های هلال احمر گسترش پیدا کند، باعث خواهد شد در جای جای کشور نیروهای آموزش دیده‌ و آماده ای در نزدیک‌ترین نقطه به بحران‌ها وجود داشته باشند.

استاندار هرمزگان: جمعیت هلال احمر یار روزهای سخت مردم است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: هلال‌احمر نماد انسان‌دوستی و تبلور فرهنگ غنی مردم ایران است

استاندار هرمزگان نیز در دیداری که دبیرکل جمعیت هلال احمر با وی داشت، جمعیت هلال احمر را یار روزهای سخت مردم دانست و گفت: جمعیت هلال احمر در تمام بحران‌ها در کف میدان است.

مهدی دوستی اظهار کرد: طی سه سال گذشته ۶ زلزله ۶ ریشتری و چهار سیل بسیار ویرانگر در این استان به وقوع پیوست که همه آن‌ها با تلاش و پای کار بودن نیروهای جمعیت هلال احمر پشت سرگذاشته شد.

وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاوم سازی منازل روستایی، گفت: بالا بودن مقاومت منازل موجب شده است که در زلزله‌های استان تلفات جانی زیادی را شاهد نباشیم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: نیروهای هلال احمر یار روزهای سخت مردم هستند و در تمام بحران‌ها همیشه کف میدان بوده‌اند و در بحران‌های دومینووار استان هرمزگان قدر نیروهای هرمزگان را بیش از پیش متوجه شدیم.

دوستی جمعیت هلال احمر را امتداد بسیج، انقلاب و مردم دانست و گفت: قطعا نیازهای جمعیت هلال احمر در استان هرمزگان از طرق مختلف تأمین خواهد شد و محدودیتی برای تامین اعتبارات ابن جمعیت وجود ندارد.

وی با اشاره به خریداری ۳۵ دستگاه دیالیز برای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان گفت: بخشی از این دستگاه‌های دیالیز با کمک جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است و ضرورت دارد با کمک هلال احمر بقیه دستگاه‌ها نیز وارد کشور شود.

امدادگری شرافت و اصلالت خود می دانیم

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز در این‌ دیدار تاکید کرد: در مجموعه هلال احمر، امدادگری را شرافت و اصالت خود می‌دانیم و رویکرد ما بر این است که شکاف‌های موجود در کشور را ترمیم کنیم و واسطه‌ای میام کف جامعه و حاکمیت باشیم و به افزایش سرمایه اجتماعی نظام کمک کنیم.

میثم افشار با اشاره به حوادث اخیر منطقه و لبنان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر برای خود نقشی منطقه‌ای قائل است و خود را برای اتفاقات بزرگتر آماده کرده است.

افشار تاکید کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر کاملا برای اعزام به لبنان آماده هستند و طی یک هفته گذشته تا به امروز بیش از پنج هزار و ۷۰۰ پزشک و پرستار برای اعزام به لبنان اعلام آمادگی کرده و کپی گذرنامه خود را برای جمعیت هلال احمر ارسال کرده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ضعف در روایت خدمت را یکی از مشکلات جمعیت هلال احمر دانست و گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم از طریق شبکه بزرگ جوانان و داوطلبان خدمات نظام اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

وی توالی بحران‌ها را از دیگر مشکلات کشور برشمرد و عنوان کرد: بسته کاملی از بحران‌ها در کشور وجود دارد از این رو تلاش می‌کنیم زیست توام با بحران را برای مردم آموزش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha