هزار قلم لوازم ضروری منزل به نیازمندان هرمزگان اهدا شد

بندرعباس - ایرنا -  یکهزار قلم لوازم ضروری منزل به همراه ۵۰ هزار بسته تحصیلی روز چهارشنبه طی مراسمی با مشارکت و هم‌افزایی شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس در قالب رزمایش بزرگ شهدای جبهه مقاومت به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از اصول مهم و اساسی که می‌طلبد شرکت‌های بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی به آن پایبند باشند، تحقق مسئولیت اجتماعی است که در این راستا شرکت نفت آفتاب بندرعباس با هدف بهبود شرایط زندگی اقشار آسیب‌پذیر و کمک به توسعه و بهبود وضعیت معیشتی آنان و همچنین با شناسایی نیازهای اساسی مردم کم‌درآمد و محروم استان، اقدام به این عمل خیرخواهانه و خداپسندانه کرده است.

این اقدام نشان‌دهنده تعهد چنین شرکت هایی نسبت به بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم و تلاش برای رفع نیازهای اولیه مددجویان است؛ توزیع لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و سایر وسایل مورد نیاز خانوارهای نیازمند، به طور مستقیم منجر به بهبود شرایط زندگی این افراد می‌شود.

بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل محدودیت‌های اقتصادی و معیشتی، توان تامین این اقلام را نداشتند و این اقدام کمک شایانی به کاهش مشکلات آن‌ها کرده است و تحقق مسوولیت‌های اجتماعی در این اقدام خیرخواهانه می‌تواند الگویی برای سایر بنگاه های اقتصادی باشد تا آن‌ها نیز با مشارکت در طرح‌های مشابه، به بهبود وضعیت مناطق محروم کشور کمک کنند.

پالایش نفت آفتاب پیشگام در مسئولیت اجتماعی و حمایت از نیازمندان هرمزگان

هزار قلم لوازم ضروری منزل به نیازمندان هرمزگان اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، در مراسم اهدای لوازم ضروری به نیازمندان تحت پوشش این نهاد که با حمایت شرکت پالایش نفت آفتاب انجام شد، به تشریح اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت و گفت: همکاری ویژه‌ای با شرکت پالایش نفت آفتاب داریم که در زمینه کمک به نیازمندان پیشگام بوده و حتی در برخی موارد جلوتر از ما در ارائه خدمات به اقشار آسیب‌پذیر عمل کرده است.

حمید باسره اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت پالایش نفت آفتاب در سال گذشته، ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند بود که با موفقیت تحویل داده شد که این واحدها نقش مهمی در تامین مسکن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ایفا کرده‌اند و در آینده نزدیک نیز ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر کلنگ‌زنی خواهد شد که نشان از ادامه‌دار بودن این اقدامات حمایتی دارد.

وی بیان کرد: این شرکت علاوه بر ساخت مسکن، به تامین لوازم ضروری زندگی برای نیازمندان نیز توجه ویژه داشته و تاکنون هزار سری لوازم ضروری زندگی شامل ۵۰۰ دستگاه یخچال و ۵۰۰ دستگاه کولرگازی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال برای خانواده‌های نیازمند تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: همچنین امسال ۵۰ هزار بسته تحصیلی شامل دفتر، دفتر نقاشی، مداد، مدادرنگی، جامدادی، خط کش، گونیا، خودکار، پاک کن، تراش و لاک غلط گیر به ارزش افزون بر ۱۷۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس تهیه و تاکنون بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ بسته بین دانش آموزان زیرپوشش این نهاد توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی، پرداخت تسهیلات به ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار، توزیع بیش از یکهزار بسته معیشتی و حمایت از یکهزار و ۵۰۰ یتیم از دیگر حمایت شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس است.

باسره گفت: این همکاری‌ها و اقدامات حمایتی نشان‌دهنده تعهد شرکت پالایش نفت آفتاب به مسئولیت‌های اجتماعی خود است و امیدواریم که سایر صنایع و بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان نیز با همین جدیت به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بپردازند.

وی در ادامه به با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه همکاری حوزه مسئولیت اجتماعی کشور بین کمیته امداد هرمزگان و شرکت پالایش نفت آفتاب امضا شده است، عنوان کرد: این تفاهم‌نامه نقطه عطفی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است.

انفاق و کمک به نیازمندان، هسته اصلی مسئولیت اجتماعی پالایش نفت آفتاب

هزار قلم لوازم ضروری منزل به نیازمندان هرمزگان اهدا شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب نیز در مراسم اهدای لوازم ضروری به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان، با تسلیت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله و تقدیر از تلاش‌های سلحشوران سپاه پاسداران در دفاع مشروع از تمامیت ارضی ایران اسلامی در برابر شرارت‌های رژیم صهیونیستی گفت: امروز، روز آسمان، روز پاکی، روز زلالی و بیکرانگی، روز تحقق امر الهی «ان الله یامر بالعدل و الاحسان» است.

حامد کاویانی با اشاره به اهمیت انفاق و کمک به هم‌نوعان، بیان کرد: انفاق موهبتی است که به راحتی نصیب انسان نمی‌شود و برای دستیابی به آن، انسان باید مسیر رشد و تعالی را طی کند.

وی ادامه داد: مجموعه پالایش نفت آفتاب، در سال‌های گذشته همواره سعی کرده است نقش خود را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به بهترین نحو ممکن در استان هرمزگان ایفا کند، چرا که این شرکت در این استان قرار گرفته و به‌نوعی با مردم هرمزگان پیوند خورده است.

کاویانی در ادامه با تاکید بر وفاداری و سخت‌کوشی مردم هرمزگان، اظهار کرد: صنایع بزرگ در حوزه مسئولیت اجتماعی باید در تلاش باشند تا به توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این استان کمک کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب به گستره فعالیت‌های این شرکت در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، درمان و محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: ما نه تنها در حوزه آموزش و درمان، بلکه در زمینه‌های محیط زیستی نیز فعال بوده‌ایم، زیرا معتقدیم که محیط زیست، حق حیات یک جامعه را تضمین می‌کند و سلامت جامعه مستقیم به سلامت محیط‌زیست وابسته است.

کاویانی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی نباید فقط به کمک‌های مادی محدود شود، بلکه ایجاد امید و انگیزه در میان اقشار آسیب‌پذیر یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها و اهداف ماست

وی با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان محلی و ملی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و خیریه، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان همکاری و راهنمایی نکنند، نمی‌توانیم به رشد و پیشرفت برسیم، برای دستیابی به اهداف بلندمدت در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی، نیازمند حمایت‌های جدی از سوی مسئولان هستیم تا بتوانیم برنامه‌های خود را به درستی اجرا کنیم و تأثیرات مثبتی بر زندگی مردم استان بگذاریم.

استان هرمزگان هم اکنون ۹۱ هزار خانوار برابر با ۲۴۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha