افزایش پنج درصدی مصرف سوخت در منطقه تربت‌حیدریه

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در نیمه نخست امسال، بیش از ۴۷۷ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در این منطقه توزیع شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، از رشد پنج درصدی برخوردار ‌است.

جواد بلندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته این افزایش ناشی از نیازهای جدید همچون تامین سوخت نیروگاه گازی قاین واقع در خراسان جنوبی و بخشی از نیاز سایر مناطق است که با بهره‌گیری از توان ۳۱۸ دستگاه نفتکش این منطقه محقق شده‌است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، حدود ۴۳۲ میلیون لیتر انواع فرآورده از انبارهای نفت بندرعباس، رفسنجان و تربت‌حیدریه با ناوگان حمل و نقل این منطقه حمل شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: همچنین در مدت یاد شده، مصرف بنزین با ۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، از مرز ۲۰۹ میلیون لیتر گذشت و مصرف نفت‌گاز نیز با سه درصد افزایش به حدود ۲۶۷ میلیون لیتر رسید.

بلندی افزود: در مدت یاد شده با پایش مصرف‌کنندگان واقعی، توسعه گازرسانی و تبدیل سوخت مصرف‌کنندگان، زمینه کاهش ۵۰، ۱۹۱ و ۴۷ درصدی مصرف نفت‌ سفید، نفت‌کوره و گازمایع فراهم شد همچنین در مصرف گاز طبیعی (سی‌.ان‌.جی) نیز با کاهش ۹درصدی مصرف رو به رو بودیم که سهم عمده‌ای در افزایش مصرف بنزین داشته‌ است که همین میزان مصرف، زمینه صرفه‌جویی بیش از ۴۸ میلیون لیتر بنزین را فراهم ساخت.

وی تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران عرصه سوخت‌رسانی اعم از پیمانکاران، رانندگان نفتکش، متصدیان و کارکنان مجاری عرضه سوخت و نیز همکاران پرتلاش واحدهای ستادی و عملیاتی، زمینه توزیع پایدار سوخت در حوزه علمیاتی منطقه در جنوب خراسان رضوی را فراهم ساخت.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق سی و هفتگانه ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان است.

این شرکت سوخت‌رسانی به جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت استان خراسان جنوبی را عهده‌دار است و انبار نفت این منطقه یکی از مبادی هشت گانه صادرات فرآورده‌های نفتی کشور است.

این منطقه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲ فروشندگی سکودار و ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و همچنین ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی با ۱۴۳ نازل فعال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha