۷۳ درصد از مالیات مشاغل صفر است

تهران-ایرنا- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۷۳ درصد از مالیات مشاغل صفر و  ۹۰ درصد مشاغل زیر ۲۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید محمد هادی سبحانیان امروز چهارشنبه در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور در دولت چهاردهم با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: شرکت های بزرگی با ده ها هزار میلیارد تومان سودآوری، مالیات پرداخت نمی کنند؛ حاکمیت باید کمک کند تا مالیات ستانی عادلانه دریافت شود ضمن اینکه باید با ابزارهایی که در اختیار داریم و با استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و بخش خصوصی نظام مالیاتی را تقویت کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اقدامات تحولی در امور مالیاتی در همه شاخص های عملکردی، وصول و فرایندی در جهت تسهیل امور مودیان صورت گرفته است، گفت: حرکت پرشتابی در سازمان مالیاتی صورت گرفته است به شکلی که تعامل با مودیان و گره گشایی در نظام مالیاتی و همراهی مدیران بدنه سازمان مالیاتی را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: شخص رئیس جمهور نیز بر موضوع مالیات تاکید ویژه ای دارد تا اخذ مالیات مبتنی بر داده محوری باشد، این سازمان در سه سال گذشته در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را کسب کرد، امیدواریم با همراهی وزیر اقتصاد در ریل تحولی و پرشتاب تر حرکت کنیم.

سبحانیان با عنوان اینکه هوشمندسازی در حوزه مالیاتی از مهم‌ترین برنامه های ماست، افزود: این امر منجر به بهبود فضای کسب و کار و وصول به حق درآمدهای دولت شده است، این ظرفیت را داریم تا منابع دولت را محقق کنیم.

وی گفت: رشد درآمدهای مالیاتی به میزان سال گذشته بود و متعهد هستیم به تکلیف خود در بودجه اهتمام ویژه داشته باشیم و شناسایی مودیان جدید و فراریان مالیات منابع مالیاتی را محقق کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بر تاکید بر کاهش مداخلات انسانی و افزایش حسابرسی های اینترنتی تاکید کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ باید سامانه مودیان اجرایی می شد که به تعویق افتاد اما زمستان سال ۱۴۰۲ این سامانه راه اندازی شد و به صورت تدریجی اجرایی گشت؛ این سامانه جزو نمونه های نادر در کشور است و در صورتی که کامل اجرا شود منافع زیادی برای حکمرانی اقتصادی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید فشار مالیاتی بر خرده بگیران کم شود و هزینه های جاری دولت باید از مالیات و درآمدهای نفت باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha